As canções inequecivel

As ᴄᴀɴᴄ̧ᴏ̃ᴇs ɪɴᴇsǫᴜᴇᴄɪ́ᴠᴇɪs ᴅᴏ ʀᴇɪ Rᴏʙᴇʀᴛᴏ Cᴀʀʟᴏs.

O ᴀɴᴏ ᴇʀᴀ 1972: Aɪɴᴅᴀ ᴀᴅᴏʟᴇsᴄᴇɴᴛᴇ, ᴍᴇ ᴀᴘᴀɪxᴏɴᴇɪ ᴘᴇʟᴀ ᴘʀɪᴍᴇɪʀᴀ ᴠᴇᴢ ᴇᴍ ᴍɪɴʜᴀ ᴠɪᴅᴀ. Nᴀ̃ᴏ ᴛɪ́ɴʜᴀᴍᴏs ɢʀᴀɴᴅᴇs ᴘᴏssᴇs, ᴠɪᴠɪ́ᴀᴍᴏs ᴄᴏᴍ ᴅɪғɪᴄᴜʟᴅᴀᴅᴇs, ᴘᴏʀ ᴇssᴇ ᴍᴏᴛɪᴠᴏ...ǫᴜᴀsᴇ ᴛᴜᴅᴏ ǫᴜᴇ ᴄᴏɴʜᴇᴄɪ́ᴀᴍᴏs ᴇᴍ ʀᴇʟᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴀ ᴍᴜ́sɪᴄᴀ ᴇ ᴀ ᴘʀᴏɢʀᴀᴍᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴅᴇ ᴛᴇʟᴇᴠɪsᴀ̃ᴏ...ᴠɪɴʜᴀ ᴅᴇ ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀs ǫᴜᴇ ᴛɪ́ɴʜᴀᴍᴏs ᴄᴏᴍ ɴᴏssᴏs ᴠɪᴢɪɴʜᴏs.

Qᴜᴇʀᴏ ғᴀᴢᴇʀ ᴜᴍᴀ ᴏʙsᴇʀᴠᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴀɴᴛᴇs ᴅᴇ ɴᴀʀʀᴀʀ ᴛᴏᴅᴀ ʜɪsᴛᴏ́ʀɪᴀ.

Tᴇʀ ᴜᴍᴀ TV ᴏᴜ ᴜᴍ ʀᴀ́ᴅɪᴏ ɴᴇssᴀ ᴇ́ᴘᴏᴄᴀ...ɴᴀ̃ᴏ ᴇʀᴀ ᴘᴏssɪ́ᴠᴇʟ ᴘᴀʀᴀ ᴘᴇssᴏᴀs ᴅᴇ ʙᴀɪxᴀ ʀᴇɴᴅᴀ. Pᴏʀ ᴇssᴇ ᴍᴏᴛɪᴠᴏ ᴀs ɪɴғᴏʀᴍᴀᴄ̧ᴏ̃ᴇs sᴏʙʀᴇ ᴏ ǫᴜᴇ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄɪᴀ ɴᴏs ʙᴀsᴛɪᴅᴏʀᴇs ᴇʀᴀᴍ ᴘᴀssᴀᴅᴀs ᴅᴇ ʙᴏᴄᴀ ᴀ ʙᴏᴄᴀ, ᴇ ғᴏɪ ᴇᴍ ᴜᴍᴀ ᴅᴇssᴀs ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀs ǫᴜᴇ ᴄᴏɴʜᴇᴄɪ ᴀ ғɪʟʜᴀ ᴅᴇ ᴜᴍᴀ ᴠɪᴢɪɴʜᴀ ɴᴏssᴀ, Jᴜʟɪᴀ, ғᴏɪ ᴜᴍ ᴀᴍᴏʀ ᴅᴇ ᴄʀɪᴀɴᴄ̧ᴀ, ᴇ sᴇᴍ ɴᴀᴅᴀ ᴇᴜ ᴇɴᴛᴇɴᴅᴇʀ, ᴛᴀ̃ᴏ ʀᴀ́ᴘɪᴅᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴄᴏᴍᴇᴄ̧ᴏᴜ, ᴇʟᴇ ᴛᴀᴍʙᴇ́ᴍ sᴇ ᴀᴄᴀʙᴏᴜ. Mᴀs ғᴏɪ ᴜᴍᴀ ʀᴇʟᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ʀᴇᴀʟ ᴇ ᴅᴇ ᴜᴍ sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏ ᴠᴇʀᴅᴀᴅᴇɪʀᴏ...

Rᴇsᴏʟᴠɪ ᴇsᴄʀᴇᴠᴇʀ ᴇssᴇ ᴛᴇxᴛᴏ ᴘᴏʀǫᴜᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴇɪ ɴᴏs ᴍᴇᴜs ᴀʀǫᴜɪᴠᴏs ᴜᴍᴀ ᴄᴀɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ғᴇᴢ ʟᴇᴍʙʀᴀʀ ᴅᴀǫᴜᴇʟᴇ ᴅᴏᴄᴇ ᴀᴍᴏʀ ɪɴғᴀɴᴛɪʟ. Aᴍᴏʀ ǫᴜᴇ ᴍᴜɪᴛᴀs ᴠᴇᴢᴇs ᴇʀᴀ ғᴇsᴛᴇᴊᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴜᴍ ᴀᴅᴏᴄɪᴄᴀᴅᴏ ʙᴏᴍʙᴏᴍ ᴅᴇ ᴄʜᴏᴄᴏʟᴀᴛᴇ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴄᴏᴍᴘʀᴀᴠᴀ ᴄᴏᴍ ᴀs ᴍᴏᴇᴅᴀs ǫᴜᴇ ɢᴜᴀʀᴅᴀᴠᴀ, ᴇ ǫᴜᴇ ʀᴇᴄᴇʙɪᴀ ᴅᴇ ᴘᴇssᴏᴀs ǫᴜᴇ ᴍᴇ ᴘᴇᴅɪᴀᴍ ᴘᴀʀᴀ ғᴀᴢᴇʀ ᴀʟɢᴜᴍ ᴛɪᴘᴏ ᴅᴇ ᴛʀᴀʙᴀʟʜᴏ ᴘʀᴀ ᴇʟᴇs...ᴄᴏᴍᴏ ᴄᴏᴍᴘʀᴀʀ ᴜᴍ ᴘᴀ̃ᴏ, ᴏᴜ ʟᴀᴠᴀʀ sᴜᴀs ᴄᴀʟᴄ̧ᴀᴅᴀs.

Tᴜᴅᴏ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ᴇᴜ ᴇ ᴍɪɴʜᴀ ᴅᴏᴄᴇ ᴍᴇɴɪɴᴀ; ᴀᴛᴇ́ ǫᴜᴇ ᴜᴍ ᴅɪᴀ sᴇᴍ ᴇᴜ sᴀʙᴇʀ ᴏ ᴘᴏʀǫᴜᴇ, ᴍɪɴʜᴀ ᴀᴍᴀᴅᴀ ᴘᴀʀᴏᴜ ᴅᴇ ғᴀʟᴀʀ ᴄᴏᴍɪɢᴏ. Dᴇsᴅᴇ ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ ᴠᴏʟᴛᴇɪ ᴀ ᴠɪᴠᴇʀ ᴄᴏᴍᴏ ᴀɴᴛᴇs; ᴛʀᴏᴄᴀɴᴅᴏ ᴘᴀssᴏs sᴇᴍ sᴀʙᴇʀ ᴘʀᴀ ᴏɴᴅᴇ ɪʀ...ᴄᴏᴍᴏ ᴅɪᴢ Rᴏʙᴇʀᴛᴏ, sᴏ́ ǫᴜᴇ ᴅᴇssᴀ ᴠᴇᴢ ᴍᴀɪs ᴛʀɪsᴛᴇ ᴘᴏʀ ᴄᴏɴᴛᴀ ᴅᴀǫᴜᴇʟᴀ ᴅᴇsᴘᴇᴅɪᴅᴀ sɪʟᴇɴᴄɪᴏsᴀ ᴇ sᴇᴍ ᴘᴀʟᴀᴠʀᴀs.

Eᴜ ʙᴜsᴄᴀᴠᴀ ᴜᴍᴀ ᴇxᴘʟɪᴄᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴘʀᴀ ᴛᴜᴅᴏ ᴛᴇʀ ᴛᴇʀᴍɪɴᴀᴅᴏ ᴀssɪᴍ.

Aᴛᴇ́ ǫᴜᴇ ᴜᴍ ᴅɪᴀ ᴘᴀssᴀɴᴅᴏ ᴇᴍ ғʀᴇɴᴛᴇ ᴅᴇ ᴜᴍᴀ ᴄᴀsᴀ, ᴏɴᴅᴇ ɴᴇʟᴀ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄɪᴀ ᴜᴍᴀ ғᴇsᴛᴀ, ᴘᴜᴅᴇ ᴏᴜᴠɪʀ ᴜᴍᴀ ᴄᴀɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ᴄʜᴀᴍᴏᴜ ᴀᴛᴇɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ. Pᴏʀ ᴇssᴇ ᴍᴏᴛɪᴠᴏ ᴛᴏᴍᴇɪ ᴄᴏʀᴀɢᴇᴍ ᴇ ᴘʀᴏᴄᴜʀᴇɪ sᴀʙᴇʀ ǫᴜᴀʟ ᴏ ɴᴏᴍᴇ ᴅᴀǫᴜᴇʟᴀ ᴍᴜsɪᴄᴀ, ᴇ ǫᴜᴇᴍ ᴀ ᴄᴀɴᴛᴀᴠᴀ.

Hᴀᴠɪᴀ ɴᴏ ᴘᴏʀᴛᴀ̃ᴏ ᴀʟɢᴜᴍᴀs ᴘᴇssᴏᴀs, ᴇ sᴇᴍ ᴊᴇɪᴛᴏ ᴍᴇ ᴀᴘʀᴏxɪᴍᴇɪ ᴅᴇʟᴀs ᴇ ғᴀʟᴀᴍᴏs ᴜᴍ ᴘᴏᴜᴄᴏ sᴏʙʀᴇ ᴏ ʀᴇɪ ᴇ ᴅᴇ sᴜᴀs ᴄᴀɴᴄ̧ᴏ̃ᴇs.

E ғᴏɪ ᴀssɪᴍ ǫᴜᴇ ᴄᴏɴʜᴇᴄɪ Rᴏʙᴇʀᴛᴏ Cᴀʀʟᴏs ᴇ ᴇssᴀ ᴄᴀɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴍᴀʀᴄᴏᴜ ᴀ ᴍɪɴʜᴀ ᴠɪᴅᴀ. Aɴᴛᴇs ᴅᴇ ᴏᴜᴠɪ-ʟᴀ ᴇᴜ ᴍᴇ ғᴀᴢɪᴀ ᴍᴜɪᴛᴀs ᴘᴇʀɢᴜɴᴛᴀs.

—Pᴏʀǫᴜᴇ ᴛᴜᴅᴏ ᴀᴄᴀʙᴏᴜ ᴀssɪᴍ?

—Pᴏʀǫᴜᴇ ᴇʟᴀ ɴᴀ̃ᴏ sᴇ ᴅᴇsᴘᴇᴅɪᴜ ᴅᴇ ᴍɪᴍ?

—Sᴇʀᴀ ǫᴜᴇ sᴇᴜs ᴘᴀɪs ғᴏʀᴀᴍ ᴏ ᴘɪᴠᴏ̂ ᴅᴀ ɴᴏssᴀ sᴇᴘᴀʀᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ?

Pʀᴀ ᴍɪɴʜᴀ sᴜʀᴘʀᴇsᴀ, ɴᴇssᴇ ᴅɪᴀ ᴀ ʀᴇsᴘᴏsᴛᴀ ᴄʜᴇɢᴏᴜ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ, ᴇ ᴇʟᴀ ᴠᴇɪᴏ ᴅᴇ Rᴏʙᴇʀᴛᴏ Cᴀʀʟᴏs, ǫᴜᴇ ᴀᴛʀᴀᴠᴇ́s ᴅᴇ sᴜᴀ ᴠᴏᴢ sᴜᴀᴠᴇ ᴇ ᴍᴀᴄɪᴀ, ᴄᴀɴᴛᴀᴠᴀ ɴᴀ ᴠɪᴛʀᴏʟᴀ ᴅᴀǫᴜᴇʟᴀ ғᴇsᴛᴀ.

Cᴀɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ɴᴜɴᴄᴀ ᴍᴀɪs ᴇsǫᴜᴇᴄɪ ᴅᴏ sᴇᴜ ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏ. (Vᴏᴄᴇ̂ ᴊᴀ́ ᴍᴇ ᴇsǫᴜᴇᴄᴇᴜ). E ʜᴏᴊᴇ ǫᴜᴇʀᴏ ʀᴇʟᴇᴍʙʀᴀʀ ᴄᴏᴍ ᴠᴏᴄᴇ̂s ᴇssᴀ ʟɪɴᴅᴀ ᴄᴀɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ ᴠᴇɪᴏ ᴄᴏᴍᴏ ʀᴇsᴘᴏsᴛᴀs ᴘʀᴀ ᴛᴏᴅᴏs ᴀs ᴘᴇʀɢᴜɴᴛᴀs ǫᴜᴇ ᴇᴜ ғᴀᴢɪᴀ, ᴇ ǫᴜᴇ ᴠɪɴʜᴀᴍ ᴅᴇ ᴜᴍ ᴄᴏʀᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴛᴀ̃ᴏ ᴄᴇᴅᴏ ᴀᴘʀᴇɴᴅᴇᴜ ǫᴜᴇ ᴏ ᴀᴍᴏʀ, ᴇʟᴇ ᴘᴏᴅᴇ ɴᴏs ғᴀᴢᴇʀ sᴏʀʀɪʀ ᴇ ᴄʜᴏʀᴀʀ.

Essᴀ ғᴏɪ ᴀ ᴍᴜ́sɪᴄᴀ ᴅᴇ Rᴏʙᴇʀᴛᴏ ǫᴜᴇ ᴍᴀʀᴄᴏᴜ ᴀ ᴍɪɴʜᴀ ᴛʀᴀᴊᴇᴛᴏ́ʀɪᴀ ᴅᴇ ᴠɪᴅᴀ. E ᴘʀᴀ ᴠᴏᴄᴇ̂ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀ́ ʟᴇɴᴅᴏ ᴇssᴇ ᴛᴇxᴛᴏ. Qᴜᴀʟ ᴄᴀɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴅᴏ ʀᴇɪ ǫᴜᴇ ᴛᴇ ғᴀᴢ ʟᴇᴍʙʀᴀʀ ᴅᴇ ᴀʟɢᴜᴍ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴇsᴘᴇᴄɪᴀʟ ᴇᴍ ǫᴜᴇ ᴠᴏᴄᴇ ᴠɪᴠᴇʟ?

𝕴𝖌𝖔𝖗 𝕽𝖔𝖉𝖗𝖎𝖌𝖚𝖊𝖘 𝕾𝖆𝖓𝖙𝖔𝖘.

Poeta Igor Rodrigues Santos
Enviado por Poeta Igor Rodrigues Santos em 10/11/2023
Código do texto: T7928907
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.