Die verhaal van Josef, die goewerneur van Egipte

 

Op daardie dag het Josef dan saam met sy broers die kleinvee en bokke opgepas. Ten spyte van die feit dat hy baie jonk was op sewentien jaar oud, het hy gehelp met die kinders van Bila en die kinders van Zilpa, vroue wat aan sy vader behoort het.

 

Daar was geen ander maniere om die veldaktiwiteite te verbeter nie, deur altyd die werk van die broers aan hulle pa te beskryf. Jakob se kinders het Josef begin beny in alles wat hulle gedoen het en op 'n manier het hulle besef dat hulle pa meer van Josef gehou het, en daarom het hulle begin haat en afguns voel. Dit word veral opgemerk dat jong Josef baie vroeg probleme met hom begin ondervind het. Veral wanneer Jakob ná die ete-byeenkoms vir Josef bel en 'n kleurvolle tuniek aan hom voorhou, daarom het die broers Josef gehaat.

 

Elke dag het José ná middagete 'n droom vertel. Jose het gesê:

- Vader en my broers. Ek het gedroom dat ek saam met my broers my bedrywighede in die veld doen, kos bymekaarmaak, en skielik het die vrugte gestaan, die vrugte het geheers en die broers se vrugte het gebuig.

 

Met hierdie droom beskryf, het Josef se broers, wat nie meer gelukkig met hom was nie, hom nog meer begin haat.

Kort voor lank, nou die dag, het Josef nog 'n droom gehad, en hy het gesê:

 

-Pa en my broers ek kan vir julle sê die ander droom wat ek gehad het is dieselfde as die eerste droom.

 

Nadat hy die droom vertel het, het hy die broers met haat vervul en Jakob het gesê:

 

- Geliefde seun José, ek het nie van daardie droom gehou nie en vertel my nie meer van die droom nie.

 

Na 'n paar dae het Jakob vir Josef gevra om sy broers in die veld te ontmoet, aangesien hulle lank gevat het om te kom. Josef het weggegaan, en dit het hom 'n rukkie geneem om dit te vind.

 

Toe die broers Josef sien, sê hulle vir mekaar:

 

- Hier kom die hoofdromer!

 

-Sien die dromer het al agter ons aangekom, altyd op soek na 'n manier om ons aan jou pa te lewer.

 

-Kom ons gooi hom in 'n graf sodat hy sterf.

 

sê die ander

 

-Die put is sonder water, maar ons sal hom in die put los. Ons sal wag dat die buitelandse handelaars verbykom en ons sal met hom sake doen.

 

-My broers, hier kom hulle.

 

-Kom ons haal hom uit die graf sodat die handelaars sy liggaam kan sien.

 

-Waar. Ons onttrek en verkoop dit, eers dan raak ons ​​daarvan ontslae.

 

Die woestynhandelaars het oor Josef se prys ooreengekom en beweer dat hy nie die krag het om te werk nie, maar hulle het dit in elk geval gekoop.

 

Een van die broers het gesê:

 

- Wat sal ons vir ons pa by die huis sê?

 

Die ander het gesê:

 

-Ons sal sê 'n dier het hom verslind. Dit is belangrik dat ons sy tuniek as geskenk met die bloed van 'n bok vlek om aan ons pa te bewys dat hy dood is.

 

Toe hulle in Egipte aangekom het, het die handelaars Josef as slaaf aan Farao Potifar verkoop.

 

Die Bybel rapporteer die volgende:

 

  “En die HERE was met Josef, en hy was 'n voorspoedige man; en hy was in die huis van sy Egiptiese heer.” Genesis 39:2

 

God is die heer in alle toestande, alhoewel hy deur sy broers verkoop is, wys die verhaal van Josef van Egipte dat God altyd by hom was. Op dié manier het alles voorspoedig of die beste gebeur.

 

Op hierdie manier het die Farao van Egipte die maniere en middele waarop Josef gepraat het vertrou en hom dus as sy administrateur van sy lewe geplaas.

 

Eendag het die Farao se vrou, met slegte bedoelings, Josef gesien en liefdevol gepraat en geëis dat hy by haar gaan lê, maar Josef het dadelik die liefdevolle voorstel van seks geweier.

 

Die vrou het dus op 'n sekere dag die idee gekry om die feit dat daar niemand by die huis was nie te benut en Josef aan sy klere gegryp sodat hy by haar sou gaan lê. Josef het weer so 'n voorstel geweier. Farao se vrou het uitgehardloop en uiteindelik 'n kledingstuk agtergelaat.

 

Met haar trots gewond, weens die verwerping, het die vrou geskree en vir die wagte gesê:

 

-Help my hy wil my teister! Hy het my gegryp.

 

By hierdie geleentheid is die skade aangerig. En toe Farao Potifar hoor van die beskuldiging wat die vrou gemaak het, met Josef se klere in haar hande, het Farao Potifar Josef in die tronk laat arresteer. Selfs in die tronk het God nie sy dienaar in die steek gelaat, nie in die steek gelaat of verag nie, nadat hy aan Josef mag gegee het om vir die ander gevangenes in die tronk te sorg.

Josef het op 'n sekere dag, verbaas, Farao se skinker en bakker in die tronk in dieselfde sel as Josef gesien. Dit blyk dat die skinker en bakker twee drome in dieselfde nag gehad het, en Josef het elkeen se droom uitgelê. Met die oog op die feite, het die skinker gedroom van 'n drie jaar oue wingerdstok, wat uitspruit, gevorder en druiwe gegee het, en sulke druiwe het die skinker room van Farao Potifar uitgedruk en dit aan hom gelewer.

 

Die skinker se droom was veral dat hy oor drie dae uit die tronk vrygelaat sou word, en sou terugkeer na die posisie van skinker vir Farao.

 

  Josef het nederig vir elkeen van hulle die volgende gevra:

 

- Jou drome is opgelos. Asseblief! Help my. Ek is onskuldig en ek het nog nooit 'n vrou geteister nie. Help my. Moenie my vergeet as jy by Farao is nie. Asseblief.

 

- Jou drome is opgelos. Asseblief! Help my. Ek is onskuldig en ek het nog nooit 'n vrou geteister nie. Help my. Moenie my vergeet as jy by Farao is nie. Asseblief.

 

In ware waarheid. Die drome wat deur José uitgelê is, was werklik, maar hulle het José nooit daar buite onthou nie. Op hierdie manier het Josef in die vergetelheid gebly.

 

Twee jaar het verbygegaan, en José het elke dag hartseerder geword, en sy oë was vol trane binne die sel. Eendag het Farao Potifar twee drome gehad en daar was niemand in Egipte om die drome uit te lê nie met sewe vet koeie, sewe maer koeie en met koringare wat vol was en ander droog. Die maer koeie het die vettes geëet en die droë ore het die goeies verslind.

 

Farao was baie bekommerd dat hy niemand kon vind om te interpreteer nie, nie eers die monnike en ander nie. Oomblik, toe die skinker na die Farao gekyk het en gevoel het dat die Farao nie goed was met die drome nie. En gesê.

 

-My Farao, as my geheue my reg dien, in die tronk is daar 'n eenvoudige en eerbare man wat jou drome kan uitlê, en hy sê hy is onskuldig aan die beskuldigings.

 

Farao Potifar het beveel dat Josef na hom gebring moet word om die droom uit te lê. Josef is sonder versuim voor Farao gebring. Nadat u dit gevra het:

 

-Jy het die butler se droom geïnterpreteer, en ek wil hê jy moet my drome nou interpreteer.

 

Josef het geantwoord:

 

-U Majesteit, ek sal altyd hier wees wanneer u my roep.

Josef het Farao se droom uitgelê. Hy het vir Potifar gesê dat die twee drome een was en dat die sewe koeie en sewe are onderskeidelik sewe jaar was.

 

-Ja Farao, ek sal dit doen vir jou heerskappy.

 

Toe sê Farao:

 

-Ek het gedroom van sewe vet koeie, sewe maer koeie en koringare wat vol was en ander droog. Die maer koeie het die vettes geëet en die droë ore het die goeies verslind.

Josef het Farao se droom uitgelê en gesê:

 

-U Majesteit, die twee drome is net een en dat die sewe koeie en sewe ore onderskeidelik omtrent sewe jaar was. Sewe jaar waarin daar vrede, oorvloed en rus sou wees en sewe jaar waarin daar hongersnood sou wees, wat Egipteland sou verteer.

 

En ek raai Farao aan om vir hierdie 14 jaar 'n man aan te stel om Egipte te regeer.

 

Farao het die volgende gesê:

 

- Ek sal dit alles doen, en om Egipte vir 14 jaar te regeer, kies Ek jou.

 

Josef was gelukkig met Potifar se uitdrukkings. Ons kan dus sê dat God altyd in Josef se pad was, en onthou dat Josef deur sy broers as 'n slaaf verkoop is, deur Farao se vrou verontreg is, deur sy selmaats vergeet en deur God as goewerneur van Egipte geëer is.

 

As goewerneur was José 'n uitstaande politikus, hy het vir die mense gesorg, die krisis bestuur en was suksesvol. Gedurende die tydperk van oorvloed het Josef beveel om soveel as moontlik koring bymekaar te maak, terwyl hy nadink oor die tyd van hongersnood. En toe daar hongersnood kom en nie een van die mense rondom iets gehad het om te eet nie, het Egipte iets gehad om te verkoop en aan almal aan te bied (Genesis 41:41).

In Kanaän praat Jakob met sy seuns:

 

- Hoekom kyk julle na mekaar? Kyk, ek het gehoor dat daar voedsel in Egipte is; gaan daarheen en koop vir ons koring, dat ons kan lewe en nie sterwe nie.

 

Benjamin, Josef se broer, het Jakob nie saam met sy broers gestuur nie, want hy het gesê:

 

-As hulle my jongste seun vat, sal ek hulle nie weggee nie, vermy om enige skande te sê.

 

So het die kinders van Israel gegaan om te koop onder die wat daarheen gekom het; want daar was hongersnood in die land Kanaän.

 

Josef was dus die goewerneur van daardie land; hy het aan al die mense van die land verkoop; en Josef se broers het gekom en hulle voor hom neergebuig met hulle gesigte na die grond. En toe Josef sy broers sien, het hy hulle geken; maar hy het vir hulle 'n vreemdeling getoon en skerp met hulle gepraat en vir hulle gesê:

 

-Waar kom jy vandaan?

 

  En hulle het gesê:

 

- Uit die land Kanaän, om kos te koop.

 

En Josef het sy broers geken; maar hulle het hom nie geken nie. Toe het Josef die drome onthou wat hy van hulle gedroom het en vir hulle gesê:

 

-Julle is spioene en julle het gekom om die naaktheid van die aarde te sien.

 

  En hulle sê vir hom:

 

- Nee, my heer; maar u dienaars het gekom om kos te koop. In Kanaän is daar nie meer plek om vrugte en kos te kweek nie. Ons is immers almal eenmanskinders; ons is manne van geregtigheid; u dienaars is nie spioene nie.

 

En hy sê vir hulle:

 

- Geen; jy het eerder gekom om die naaktheid van die land te sien.

 

En hulle het gesê:

 

- Ons, u dienaars, is twaalf broers, seuns van 'n paal van die land Kanaän; en kyk, die jongste is vandag by ons vader Jakob; maar een bestaan ​​nie meer nie.

 

Toe sê Josef vir hulle:

 

- Dit is wat ek vir julle gesê het deur te sê dat julle spioene is. Hierin sal jy beproef word: So waar as Farao leef, jy sal nie hierdie plek verlaat voordat jou jongste broer hierheen kom nie. Stuur een van julle om jou broer te bring; maar jy sal in die gevangenis wees, en jou woorde sal getoets word as daar waarheid by jou is; en so nie, so waar as Farao leef, is julle spioene. En sit hulle drie dae lank saam.

 

En op die derde dag het José verwoord:

 

-Doen dit en jy sal lewe, want ek vrees God. As julle manne van geregtigheid is, laat een van julle broers gevange gehou word in die huis van julle gevangenis; en jy, gaan, neem koring vir die hongersnood van jou huis. En bring vir my jou jongste broer, en jou woorde sal bevestig word, en jy sal nie sterf nie.

 

En hulle het. Toe sê hulle vir mekaar:

 

- Ja, ons is skuldig aan ons broer, want ons het die angs van sy siel gesien toe hy ons gesmeek het; ons luister egter nie; daarom kom hierdie angs oor ons.

 

En Ruben het hulle geantwoord en gesê:

 

- Het ek dit nie vir jou gesê deur te sê: Moenie teen die seun sondig nie? Maar jy het nie geluister nie; en kyk, sy bloed word ook geëis.

 

En hulle het nie geweet dat Josef hulle verstaan ​​nie, want daar was 'n tolk onder hulle. En hy het van hulle weggetrek en geween. Toe het hy na hulle teruggekeer, met hulle gespreek, Simeon onder hulle uit geneem en hom voor hulle oë geboei.

En die manne het daardie geskenk geneem en gevoude geld en Benjamin in hulle hande geneem; en hulle het klaargemaak en na Egipte afgetrek en hulle voor die aangesig van Josef gestel.

 

En toe Josef Benjamin by hulle sien, sê hy vir die owerste van sy huis:

 

- Neem hierdie manne na die huis, en slag vee en maak alles gereed; want hierdie manne sal op die middag saam met my eet.

 

En die man het gedoen soos Josef gesê het, en die man het daardie manne na die huis van Josef geneem. Toe was die manne bang, want hulle is na die huis van Josef gebring en gesê:

 

- As gevolg van die geld wat hy weer in ons sakke teruggee, is ons hierheen gebring, om ons te kriminaliseer en op ons te val, sodat hy ons vir diensknegte en ons donkies neem.

 

Hulle het toe by die man gekom wat oor Josef se huis was en met hom gepraat by die deur van die huis. En hulle het gesê:

 

- Daar! My Meester, ons het sekerlik voorheen afgegaan om kos te koop; En toe ons by die winkel kom en ons sakke oopmaak, was elkeen se geld in die mond van sy sak, ons geld volgens sy gewig; en ons het hom in ons hande teruggebring. Ons het ook ander geld in ons hande gebring, om kos te koop; ons weet nie wie ons geld in ons sakke gesit het nie.

 

En hy sê:

 

- Vrede vir jou, moenie bang wees nie; jou God en die God van jou vader het vir jou 'n skat in jou sakke gegee; jou geld het na my toe gekom.

 

  En hy het Simeon na hulle toe uitgebring.

 

Toe het die man daardie manne na die huis van Josef geneem en vir hulle water gegee, en hulle het hul voete gewas; hy het ook sy donkies gevoed. En hulle het die geskenk berei, want toe Josef op die middag kom; omdat hulle gehoor het dat hulle daar brood sou eet. Toe Josef dan by die huis kom, het hulle vir hom die geskenk gebring wat in sy hand was. en hulle het voor hom op die grond neergebuig. En hy het hulle gevra hoe dit met hulle gaan en gesê:

 

- Is jou pa, die ou man van wie jy gepraat het, oukei? Lewe steeds?

 

En hulle het gesê:

 

- Wel is jou dienaar, ons vader leef nog.

 

En hulle het hul hoofde gebuig en gebuig. Toe slaan hy sy oë op en sien sy broer Benjamin, die seun van sy moeder, en hy sê:

 

-Dit is jou jonger broer van wie jy my vertel het?

 

Toe sê hy:

 

- God seën jou, my seun.

 

En Josef het hom gehaas, omdat sy hart ontroer was na sy broer; en hy het gesoek waar om te ween, en in die kamer ingegaan en daar geween. Toe was hy sy gesig en vertrek; en homself gevang en gesê:

 

-Sit brood.

 

En hulle het hom alleen opgestel, en hulle alleen, en die Egiptenaars wat saam met hom geëet het, alleen; want die Egiptenaars kan nie saam met die Hebreërs brood eet nie, want dit is vir die Egiptenaars 'n gruwel. En hulle het voor hom gesit, die eersgeborene volgens sy eersgeboortereg en die jongste volgens sy minderheid; as wat die manne onder mekaar verwonder het. En hy het die porsies wat voor hom was, aan hom gegee; maar Benjamin se deel was vyf maal dié van enigeen van hulle. En hulle het gedrink en was vrolik met hom.

 

En hy het die dienskneg wat oor sy huis was bevel gegee en gesê:

 

- Vul hierdie manne se sakke met kos, soveel as wat hulle kan dra, en sit elkeen se geld in die mond van sy sak. En my beker, die silwerbeker, moet jy saam met sy graangeld in die mond van die jongste se sak sit.

 

En hy het gedoen volgens die woord van Josef wat hy gespreek het. Toe die oggendlig aanbreek, het hierdie manne en hulle donkies vertrek. Toe hulle die stad verlaat en nog nie ver gegaan het nie, sê Josef vir die een wat oor sy huis was:

 

- Staan op en jaag daardie manne; en as jy hulle inhaal, sal jy vir hulle sê: Waarom het julle kwaad vir goed vergeld? Is dit nie die beker waaruit my heer drink nie? En wat raai hy goed? Jy het verkeerd gedoen in wat jy gedoen het.

En die Egiptiese dienaar het hulle ingehaal en dieselfde woorde met hulle gespreek. En hulle sê vir hom:

 

- Waarom sê my heer sulke woorde? U dienaars is ver daarvan om so iets te doen. Kyk, die geld wat ons in die bek van ons sakke gevind het, het ons jou teruggebring uit die land Kanaän; Hoe kan ons dan silwer of goud uit die huis van u heer steel? Elkeen van u dienaars by wie dit gevind word, laat hom sterwe; en tog sal ons my heer se slawe wees.

 

En hy sê:

 

- Wel, laat dit ook wees volgens jou woorde; wie gevind word, sal my slaaf wees, maar dit sal jou vergewe word.

 

En hulle het gehaas, en elkeen het sy sak op die grond gesit, en elkeen het sy sak oopgemaak. En hy het gesoek, begin by die grootste en eindig by die jongste; en die beker is in Benjamin se sak gevind. En hulle het hulle klere geskeur, en elkeen het sy esel gelaai, en hulle het teruggegaan na die stad.

 

En Juda het met sy broers in die huis van Josef gekom, omdat hy nog daar was; en hulle het voor hom op die grond neergebuig. En Josef sê vir hulle:

 

- Wat is dit wat jy gedoen het? Weet jy nie dat so 'n man soos ek kan raai nie?

 

Toe sê Juda:

 

-Wat sal ons vir my heer sê? Wat sal ons praat? En hoe sal ons onsself regverdig? God het die ongeregtigheid van u dienaars uitgevind; kyk, ons is die slawe van my heer, ons sowel as hy in wie se hand die beker gevind is.

 

Maar hy het gesê:

 

- Dit is ver van my af om dit te doen; die man in wie se hand die beker gevind is, dit sal my dienaar wees; maar jy het in vrede opgegaan na jou vader.

 

Toe kom Juda na hom en sê:

 

- Daar! My heer, laat u dienaar asseblief 'n woord voor die ore van my heer spreek, en laat u toorn teen u dienaar nie ontvlam nie; want jy is soos Farao.

 

  My heer het sy dienaars gevra en gesê:

 

- Het jy 'n pa of 'n broer?

 

En ons het vir my heer gesê:

 

-Ons het 'n ou vader en 'n jong man van sy oudag, die jongste, wie se broer vermoor word; en net hy het van sy moeder oorgebly, en sy vader het hom lief.

 

Toe sê jy vir jou dienaars:

 

- Bring hom na my toe, en ek sal my oë op hom rig.

En ons het vir my heer gesê:

 

- Daardie jong man sal nie sy pa kan verlaat nie; as jy jou pa verlaat, sal hy sterf.

 

- Daarom het jy vir jou dienaars gesê: As jou jonger broer nie saam met jou afkom nie, sal jy my aangesig nooit weer sien nie.

 

En dit het gesê dat:

 

- Terwyl ons opgegaan het na u dienaar, my vader, en hom die woorde van my heer vertel het.

 

Ons pa het gesê:

 

- Kom terug, koop vir ons kos.

 

En ons verwoord:

 

- Ons sal nie kan afgaan nie; maar as ons jongste broer saam met ons gaan, sal ons aftrek; want ons sal nie 'n man se gesig kan sien as ons jonger broer nie by ons is nie.

 

Toe sê u dienaar my vader vir ons:

 

- Jy weet dat my vrou vir my twee kinders gegee het; een was by my afwesig, en ek het gesê: Waarlik, dit is in stukke geskeur, en ek het dit tot nou toe nie gesien nie; as jy nou ook hierdie een van my aangesig wegneem en rampspoed hom tref, sal jy my grys hare met pyn in die graf neerlê. As ek dan nou na u dienaar, my vader, gaan en die seun nie saam met ons gaan nie, aangesien sy siel met sy siel gebonde is, sal dit gebeur as hy sien dat die seun nie daar is nie, dan sal hy sterwe; en u dienaars sal die grys hare van u kneg, ons vader, met droefheid na die graf afbring. Want u dienaar het hom vir hierdie jongman aan my vader verpand en gesê:

 

-As ek dit nie doen nie, sal ek my pa elke dag blameer. Laat u dienaar dan nou in die plek van hierdie seun bly as die slaaf van my heer, en laat die seun saam met sy broers optrek. Want hoe kan ek na my vader toe gaan as die seun nie saam met my gaan nie? Dat ek nie die onheil sien wat my vader sal tref nie.

 

En Josef kon hom nie bedwing voor almal wat by hom was nie; en gehuil:

 

-Bring elke man hier uit;

 

En niemand het by hom gebly toe Josef hom aan sy broers bekend gemaak het nie. En hy het sy stem met geween verhef, sodat die Egiptenaars hom gehoor het en die huis van Farao hom gehoor het.

 

En Josef sê vir sy broers:

 

-Ek is Josef; leef my pa nog?

 

En sy broers kon hom nie antwoord nie, want hulle was verbaas oor sy aangesig.

 

En Josef sê vir sy broers:

 

- Ek smeek jou, kom na my toe.

 

En hulle het aangekom. Toe sê hy:

 

- Ek is Josef, jou broer, wat jy na Egipte verkoop het. Wees dan nou nie bedroef of bedroef in julle eie oë dat julle my hierheen verkoop het nie; want God het my voor jou uit gestuur om die lewe te bewaar. Want daar was al twee jaar van hongersnood in die middel van die land, en daar is nog vyf jaar oor waarin daar nie geploeg of gemaai sal word nie. Daarom het God my voor jou uit gestuur om jou erfopvolging op aarde te bewaar en jou in die lewe te red deur 'n groot verlossing. Dit was dus nie u wat my hierheen gestuur het nie, maar God wat my vader gemaak het vir Farao en heer oor sy hele huis en heerser oor die hele Egipteland. Maak gou en gaan op na my vader en sê vir hom: So spreek jou seun Josef: God het my heerser oor die hele Egipte gemaak; kom af na my toe en moenie uitstel nie. En jy sal in die land Gosen woon en naby my wees, jy en jou kinders en jou kindskinders en jou kleinvee en jou beeste en alles wat jy het. En Ek sal jou daar voed, want daar is nog vyf jaar van hongersnood, sodat jy nie van armoede omkom nie, jy en jou huis en alles wat jy het. En kyk, jou oë sien, en die oë van my broer Benjamin, dat dit my mond is wat met jou spreek. En maak aan my vader bekend al my heerlikheid in Egipte en alles wat jy gesien het; en maak gou om my vader hierheen af ​​te bring.

 

En hy het sy broer Benjamin om die nek geval en geween; en Benjamin het ook aan sy nek geween.

 

En hy het al sy broers gesoen en oor hulle geween; en daarna het sy broers met hom gespreek.

 

En dit is in die huis van Farao gehoor en gesê:

 

- Josef se broers kom; en dit het Farao en sy dienaars behaag.

 

En Farao sê vir Josef:

 

- Sê vir julle broers: Doen dit: laai julle diere op en trek weg en keer terug na die land Kanaän, en keer terug na julle vader en julle families, en kom na my toe; en Ek sal jou die beste van Egipteland gee, en jy sal die oorvloed van die land eet. Aan jou is dit dus beveel; doen dit: neem vir julle waens uit Egipteland vir julle kinders, vir julle vroue en vir julle vader, en kom. En moenie dat enige van jou werktuie jou swaarkry nie; want die beste van die hele Egipteland sal aan jou behoort.

 

En die kinders van Israel het so gedoen. En Josef het aan hulle strydwaens gegee volgens die bevel van Farao; hy het ook vir hulle kos gegee vir die reis. Aan almal het hy, aan elkeen, kleredrag gegee; maar aan Benjamin het hy drie honderd sikkels silwer en vyf klere gegee. En hy het ook na sy vader tien esels gestuur, gelaai met die beste van Egipte, en tien esels gelaai met koring en brood en voedsel vir sy vader op die pad. En hy het sy broers weggestuur, en hulle het weggetrek; en vir hulle gesê:

 

-Moenie stry langs die pad nie.

 

En hulle het uit Egipte opgetrek en in die land Kanaän gekom, by hulle vader Jakob. Hulle het hom toe vertel en gesê:

 

-Josef leef nog en hy is ook heerser oor die hele Egipteland.

En sy hart het beswyk, omdat hy hulle nie geglo het nie. Maar toe hulle hom al die woorde van Josef vertel het wat hy met hulle gespreek het, en hy die strydwaens sien wat Josef gestuur het om hom weg te voer, het die gees van sy vader Jakob herleef. En Israel het gesê:

 

- Genoeg; my seun Josef leef nog; Ek sal hom gaan sien voor ek sterf.

 

En Israel het weggetrek met alles wat hy gehad het, en in Berséba gekom en slagoffers gebring aan die God van sy vader Isak. En God het snags in gesigte met Israel gespreek en gesê:

 

- Jakob! Jakob!

 

En hy sê:

 

- Hier is ek.

 

En gesê:

 

- Ek is God, die God van jou vader; moenie bang wees om na Egipte af te gaan nie, want Ek sal jou daar 'n groot nasie maak. En Ek sal saam met jou aftrek na Egipte, en Ek sal jou sekerlik weer laat optrek; en Josef sal sy hand op jou oë lê.

 

Toe het Jakob van Berséba hom klaargemaak; en die kinders van Israel het hulle vader Jakob en hulle kinders en hulle vroue gedra op die strydwaens wat Farao gestuur het om hom te dra. En hulle het hul vee en hul besittings geneem wat hulle in die land Kanaän verkry het, en in Egipte aangekom, Jakob en al sy nageslag saam met hom. Sy seuns en sy seuns se seuns saam met hom, sy dogters en sy seuns se dogters en al sy nageslag het hy saam met hom na Egipte gebring.

 

En Jakob het Juda voor sy aangesig na Josef gestuur om hom na Gosen te lei; en hulle het in die land Gosen gekom. Josef het toe sy strydwa gereedgemaak en opgegaan om sy vader Israel in Gosen te ontmoet. En terwyl hy homself aan hom wys, het hy om sy nek geval en 'n lang tyd om sy nek geween.

 

En Israel het vir Josef gesê:

 

- Sterf nou, want ek het jou aangesig gesien, dat jy nog lewe.

 

Toe sê Josef vir sy broers en aan sy vader se huis:

- Ek sal optrek en aan Farao aankondig en vir hom sê: My broers en my vader se huis wat in die land Kanaän was, het na my gekom. En die manne is herders van kleinvee, want hulle is manne van beeste, en hulle het hulle kleinvee en hulle beeste en alles wat hulle het, saamgebring. Wanneer sal dit dan gebeur dat Farao jou roep en sê: Wat is jou saak? Dan sal jy sê: U dienaars was veemanne van ons jeug af tot nou toe, ons sowel as ons vaders; dat julle in die land Gosen kan woon, want elke herder is vir die Egiptenaars 'n gruwel.

 

Toe kom Josef en vertel Farao en sê:

 

- My vader en my broers en hulle skape en hulle koeie, met alles wat hulle het, het uit die land Kanaän aangekom, en kyk, hulle is in die land Gosen. En hy het van sy broers, vyf manne, geneem en hulle voor Farao gestel. Toe sê Farao vir sy broers:

- Wat is jou besigheid? En hulle sê vir Farao:

 

- U dienaars is skaapwagters, ons sowel as ons vaders.

Hulle het meer vir Farao gesê:

 

- Ons het in hierdie land kom pelgrimsreis; omdat daar geen weiding is vir die skape van u dienaars nie, omdat die hongersnood swaar is in die land Kanaän; Laat ons u dan nou tog in die land Gosen woon.

Toe het Farao met Josef gespreek en gesê:

 

- Jou pa en jou broers het na jou toe gekom. Egipteland is voor jou aangesig; in die beste van die land laat jou vader en jou broers woon; woon in die land Gosen; en as jy weet dat daar dapper manne onder hulle is, moet jy hulle aanstel as heersers van die vee oor wat ek het.

 

En Josef het sy vader Jakob gebring en hom voor Farao gestel; en Jakob het Farao geseën. En Farao sê vir Jakob:

 

- Hoeveel is die dae van die jare van jou lewe?

 

En Jakob sê vir Farao:

 

- Die dae van die jare van my pelgrimstogte is honderd en dertig jaar; Min en sleg was die dae van die jare van my lewe, en hulle het die dae van die lewensjare van my vaders, in die dae van hulle pelgrimstogte, nie bereik nie.

 

En Jakob het Farao geseën en voor Farao se aangesig uitgegaan. En Josef het sy vader en sy broers laat woon en aan hulle 'n besitting gegee in Egipteland, in die beste van die land, in die land Raämses, soos Farao beveel het. En Josef het sy vader en sy broers en sy hele huis volgens hulle geslagte met brood gevoed.

 

En daar was geen brood in die hele land nie, omdat die hongersnood baie swaar was; sodat die land van Egipte en die land Kanaän kwyn weens die hongersnood. En Josef het al die geld bymekaargemaak wat in Egipteland en in die land Kanaän gevind was, vir die koring wat hulle gekoop het; en Josef het die geld in die huis van Farao gebring. En toe die geld in Egipteland en in die land Kanaän opraak, het al die Egiptenaars na Josef gekom en gesê:

 

-Gee vir ons brood; waarom sal ons in u teenwoordigheid sterwe? Want ons kort geld.

 

En Josef het gesê:

 

-Gee jou vee, en ek sal dit vir jou gee vir jou vee, as die geld ontbreek.

En hulle het hul vee na Josef gebring; en Josef het aan hulle brood gegee in ruil vir perde en skape en beeste en esels; en hy het hulle daardie jaar met brood gevoed vir al hulle vee.

 

En toe daardie jaar verby was, het hulle in die tweede jaar na hom gekom en vir hom gesê: Ons sal nie vir my heer verberg dat die geld klaar is en my heer die diere het nie; niks anders word aan ons oorgelaat voor die aangesig van my heer nie, behalwe ons liggaam en ons land. Waarom moet ons voor u oë sterf, ons sowel as ons land? Koop ons en ons land vir brood, en ons en ons land sal dienaars van Farao wees; dit gee saad dat ons kan lewe en nie sterwe nie, en die aarde nie woes word nie.

 

En Josef het die hele Egipteland vir Farao gekoop, want die Egiptenaars het elkeen sy stuk grond verkoop, omdat die hongersnood oor hulle was; en die land het Farao s'n geword. En wat die volk betref, Hy het hulle na die stede toe verskuif, van die een einde van Egipteland tot die ander einde. Net die grond van die priesters het hy nie gekoop nie, want die priesters het 'n deel van Farao gehad, en hulle het hulle deel geëet wat Farao aan hulle gegee het; daarom het hulle nie hul grond verkoop nie.

 

Toe sê Josef vir die volk:

 

- Kyk, Ek het jou en jou grond vandag vir Farao gekoop; kyk, daar is saad vir julle, dat julle die land kan saai. Maar julle moet die vyfde deel aan Farao gee, en die vier dele sal julle s'n wees as saad van die veld en vir julle voedsel en vir die wat in julle huisgesin is en vir julle kindertjies om te eet .

 

En hulle het gesê:

 

- Die lewe het ons gegee; laat ons guns vind in die oë van my heer, en ons sal dienaars van Farao wees. En Josef het dit 'n insetting oor Egipteland gemaak tot vandag toe dat Farao die vyfde moes wegneem; net die grond van die priesters het nie Farao s'n geword nie.

 

So het Israel dan in Egipteland, in die land Gosen, gewoon, en hulle het dit in besit geneem en vrugbaar geword en baie vermeerder. En Jakob het sewentien jaar in Egipteland gewoon; sodat die dae van Jakob, die jare van sy lewe, honderd sewe en veertig jaar was.

 

Toe die tyd vir Israel se dood nader kom, het hy sy seun Josef geroep en vir hom gesê:

 

-As ek nou guns in u oë gevind het, smeek ek u om u hand onder my heup te lê en met goedhartigheid en waarheid te handel; Ek smeek julle, begrawe my nie in Egipte nie, maar laat my gemeenskap hê met my vaders; daarom sal jy my uit Egipte bring en my in hulle graf begrawe. En Josef het gesê:

 

- Ek sal maak soos jy sê.

 

En Jakob het gevra:

 

- Sweer vir my?

 

  En Josef het vir hom gesweer; en Israel het oor die kop van die bed geleun.

Jakob het omgekom en is gemummifiseer in Egipte, begrawe in Efron in sy familie se erf. Josef se broers, nou sonder hul pa Jakob, het gevrees dat die tyd vir die gesogte broer om wraak te wil neem, dalk aangebreek het. Hulle reaksie was egter ongelyk: En Josef het die volgende gesê:

 

-"Moenie bang wees nie! Is ek in die plek van God? U het kwaad teen my beplan, maar God het die kwaad in goed verander om te doen wat ons vandag sien, dit wil sê om baie mense aan die lewe te hou” (Gen 50,19-20).

 

Ná ’n lang geskiedenis het Josef besef dat alles God se plan was, en dat Israel deur sy lewe behoue ​​gebly het (Genesis 45:7; 50:20). Josef het toe die res van sy dae in Egipte gewoon. Hy het die derde geslag van die kinders van Efraim bereik, en hy het gesterf op die ouderdom van 110.

 

  Josef, die goewerneur van Egipte, het in Egipte gesterf, gebalsem en in 'n kis geplaas, om na Kanaän gedra te word wanneer sy familielede daarheen terugkeer. En op hierdie manier het Josef gesterf met vertroue in die belofte van die Here.

 

Jy weet, Moses is gewaarsku oor Josef se begeerte en het sy bene uit Egipte geneem, soos opgeteken in die boek Eksodus (13:19). Josef is by Sigem begrawe, op 'n stuk grond wat sy pa, Jakob, gekoop het (Josua 24:32).

 

 

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 11/03/2023
Código do texto: T7737406
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.