A francia fiú és a kabuli fiatalember

 

2023. február 3-án Emily Laurent magához vette tizenkét éves fiát, akit Martinnak hívtak, és meghívta unokatestvérét, Jamillát is, egy gyönyörű huszonöt éves lányt.

Abban a pillanatban, amikor Emily Laurent asszony azt mondja:

 

- Jamilla, el fogunk bolyongani Párizs központjában? Ma péntek van, napsütéses idő.

 

Ebben a pillanatban Jamilla így válaszol:

 

-Emily, nagy öröm véletlenszerűen bolyongani Párizs utcáin. Vannak sarkok és minden lépésnél egy kis titok a Fény Városában. De az esti órákban egy jéghideg sört szeretnék élvezni a Chez Prune bárban.

 

Emily Laurente csodálattal mondja:

 

- Jézusom! Ismered ezeket a bárokat? És hogy kerülsz oda?

 

A fiatal nő mosolyogva mondja:

 

- Emily unokatestvér, ne aggódj, a Chez Prune a 9. kerületben található, a 75010. Rue Beaurepaire 36. szám alatt, közvetlenül a Canal Saint Martin előtt. Közvetlenül előtte utcazenészek játszanak a hangszereikkel. Nagyon szeretek a Bar Chez Prune-ba járni, nagy hely van a járdán. Ismered Emily unokatestvért, a francia főváros modern és legpikánsabb bárja le fog nyűgözni.

 

Emily Laurent megkérdezi:

 

- Nem gondolsz arra, hogy valamelyik klubba járj? Vagy szeretné élvezni az éjszakát Párizsban?

 

jamilla azt mondja:

 

- Nem, unokatestvér. Nem járok semmilyen klubba. Csak annyit mondok, hogy Párizs emlékezetes város, és amikor a fények megvilágítják a várost, az minden műemlék számára robbanásszerűnek tűnik. Nyugodjon! Csak karajt és mediterrán harapnivalókat fogok inni.

 

Emily Laurent megkérdezi:

 

- Mi van Martin fiammal? mit fogsz inni?

 

- Hát golyók! Kólát vagy gyümölcslevet iszik. Tudod, hogy Martin szeret zenét hallgatni, és biztos vagyok benne, hogy Martin békén hagy minket a bárban, és elszalad, hogy megnézze a zenészeket a Saint Martin csatornán. Nézd, unokatestvér, ez a gyerek ideje megnyitja a Google-t, novellák íróinak történeteit olvassa, videókat készít a Tik-Tokon, és 4000 követője van.

 

Emily Laurent azt mondja:

 

- Szóval holnap 17 órakor elmegyünk barangolni és megnézni ezt a bárt.

 

Délután 5 órakor hárman találkoznak a francia főváros igen nyüzsgő központjában, ekkor Emily Laurant átkel autójával a Saint Martin csatornán. Egy bizonyos fordulatnál Martin felkiált, mondván:

 

-Állj meg! Állj meg! Anya. Látom Adib barátomat Afganisztánból. A szaxofonnal játszik.

 

Emily Laurent panaszkodik, mondván:

 

-Nem szeretem ha kiabálsz a közelemben. nem szeretem. Beszélj nyugodtan és türelmesen, én meghallgatom.

 

Martin azt mondja:

 

- Sajnálom anya. Most menj át újra, nagyon lassan. Látni akarom Adib barátomat.

 

A fiú, meglátva Adid Mohamedet, kiszáll az autóból, és a barátjához siet. és megkérdezi:

 

-Hol van Abud barátom?

 

-Kabulban él. Nemrég beszéltem vele. Jelenleg szomorú, mert még mindig nincs pénzem a lábműtétjére. De Abud örülni fog minden segítségnek. Szeretnéd most látni abudot?

 

Martin nagyon elszomorította a hírt, és így válaszol:

 

- Ennek ellenére látni akarom Abudot. Látnom kell őt.

 

Adid válaszol, várj egy percet, amíg játszom ennek a hölgynek. Eltelt egy kis idő. Adib megkérdezi Martin fiútól, hogy melyik dalt szeretné hallani. Martin gondolkodás nélkül azt mondja, szeretné hallani Alana del Rei Summertime Sadness című számát.

 

Amíg Adib azt a zenét játssza, ami felkelti a franciák figyelmét, Martin pénzt gyűjt a több járdán szétszórt italos bódéknál. A sok gyűjtemény miatt Martin odaadja barátjának, Adibnek, aki megkérdezi, hogyan találkozott Martin Abuddal.

 

 

 

Abuddal a brazil író, Erasmo Shallkytton novellájában ismertem meg, és sokat beszélt Adib Mohamedről, a lábáról és a szaxofonról. Hatszor újraolvastam, mert ez a történet valóságos volt, és Kabulban történt. Adid büszke a történetre, és azt mondja.

 

-Nem értem, hogy a brazil hogyan beszélt rólam ennyire a történetében, sőt az egész életemet a szaxofonnal kapcsolta össze. Lásd Martin, Abud a számítógépen, amikor Önnel tárgyal.

 

-Igen igaz. most beszélek vele.

 

– mondta Martin.

 

-Igen akarom.

 

A fiú átveszi a számítógépet, és átadja Martinnak.

 

- Szia Abud! Hogy vagy? Martin vagyok, Párizsban élek. Mindig hallgatom a történeted, nagyon szépen írja le a brazil Erasmo Shallkytton.

 

Abud beszél

 

-Nagyon jó, hogy tetszett. Nem tudok járni, két helyen eltört a lábam.

 

Martin kérdi:

 

-Hogyan vegyem fel és csináljam meg a műtétet?

– mondja Abud szomorú arccal.

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 06/02/2023
Reeditado em 06/02/2023
Código do texto: T7713090
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.