Kabul – Die Afghaanse seun en sy saksofoon

 

 

 

Die dag het aangebreek met 'n heeltemal blou lug in Sentraal-Asië, Afghanistan, toegedraai in daardie gebied waar die spoor van sy, menslike emigrasie, oorloë en groot ryke in die velle van die geskiedenis gemerk is. Die verowering word getoon as 'n deurslaggewende punt vir die indringers regdeur die beskawing, wat veldtogte en militêre propaganda in die gesig staar waar moontlik almal die toegangsroetes op die grense gekonsentreer wil hou met 'n geostrategiese verwysingspunt vir Asië.

 

Die hitte het 'n front van baie sterk ligte oopgemaak in Marja, geleë in die distrik Nad Ali, baie naby aan 'n stamgebied, waar verskeie plattelandse families wat van nomadiese Pashtuns afstam, landbou-aktiwiteite in die verbouing van koring, rys en mielies uitvoer. Op daardie rustige oggend roep Rabi al die dorpenaars om vars water by Kareze Saydi, 'n afstand van sewe kilometer, te gaan haal. Die brandende klimaat en die droogte wat krake in die grond oopgemaak het, het egter die enigste damme en bronne vir die stamme en diere van daardie plek verdamp.

 

Dit was ongeveer sesuur in die oggend, die blouerige mantel in die Empirean het in die rustigheid van daardie dorpie verbygegaan, tussen verskeie muile, merries, donkies en perde wat die valleie afgedra het met die houers met die kinders op hul rug. Met grys en blouerige klere het die vroue 'n boerka gedra waarvan die klere die hele liggaam, gesig en oë bedek het, volgens die afkoms van die Koran om nie die aandag van mans en die begeertes van die vlees te trek met hul rondings wat ander vroue gedra het nie. 'n kledingstuk gekombineer met 'n sosiale tipe uitrusting in 'n lospassende broek met 'n hoënek-tuniek en langmoue ​​in goue systof gemeng met verskeie kleure waarvan die drag 'n verteenwoordigende eienskap van antieke Afghaanse kultuur is. Alhoewel mans met hooftooisel in groen, swart en blou dit as 'n hoed gebruik het, maak die tradisionele pakul- en reguit romp-tipe klere aan beide kante oop. Sommige dorpenaars het gereed-om-te-eet kosse soos sjerberinj met ryspoeding, bojanslaai, gekookte maaskaas en vleispoeding Mantua op die reis geneem.

 

Voorlangs het die muile 'n belangrike rol gespeel in die vervoer van vragte, op watter punt 'n seun na 'n vliegtuig aan die onderkant van die horison kyk. En skree:

 

- Pa, 'n vliegtuig!

 

- Waar my seun!

 

-Bo in die berge, baie laag.

 

-Ja, ek sien. Dit is op pad na Baluchistan.

 

-Vader, sal hy ons aanval?

 

-Geen. Dit kan nie gebeur nie, ons het niks teen die Amerikaners gedoen nie. So hy gaan net redelik ver verby.

 

So ver weg het die vliegtuig glad tussen die wit en grys berge gegly op 'n verkenningsending. Dit was 'n Amerikaanse lugmag-spioenasievliegtuig bekend as die "Stofsuier in die lug" op Afghaanse grond met hoë gesofistikeerdheid, die EP-3E Aries II met 'n geïntegreerde elektroniese verkenningstelsel. Die oorbenutting daarvan is om alle elektroniese kommunikasie van die aarde af te suig, soos e-posse, telefoonoproepe, fakse, satellietuitsendings, benewens om in die geheim na gebiede met bewegings te luister en teikens te fotografeer, dit te verwerk en aan te stuur na militêre bevelvoerders wat in die streek werk. ... Sy sensors, ontvangers en radiofrekwensie-antennas karteer die gebiede intelligent, sonder om wapens te gebruik, wat deur 'n bemanning van 24 mense bestuur word wat 'n groot ontledingslaboratorium het, vlieëniers, 'n navigator, drie tegniese ontleders, 'n vlugingenieur, toerusting, tegnici en meganika.

 

Die reis op soek na water het op daardie enkele stofpad met gruis en klippe met meer as honderd mense tussen kinders, vroue, jongmense, mans en bejaardes ongeveer 'n yslike tou bymekaargemaak. Van daardie oomblik af was alle Afgane ondergedompel in die frustrasie wat deur vrees ontketen is, ten spyte van die feit dat daar geen geraas meer in die lug was nie en geen vliegtuig meer gekrap het nie. Nog steeds bang, het die kinders die hele lug deursoek tydens die reis.

 

En muile het 'n deurslaggewende rol gespeel in oorlogvoering met voedsel, wapens en ander voorrade wat deur leërs benodig word. Gebore uit 'n donkie en 'n merrie, het hulle voorkeur gekry vir die dra van vragte as gevolg van hul groter weerstand. Uit die bevelkamer stuur luitenant Vick 'n radioboodskap na die NAVO-operasiesentrum in Kaboel deur die Internasionale Fonetiese Alfabet met die volgende sin te gebruik.

 

-Lima-Oscar-Bravo-Oscar-Sierra---Fostrot-Uniform-Golf-Indië-November-Delta-Oscar---Papa-Alfa-Romeo-Alfa---Kilo-Alfa-Romeo-Echo-Zoulou-Echo ---Sierra-Alfa-Yankee-Delta-Indië---Charlie-Oscar-Mike---Charlie-Alfa-Romeo-Golf-Alfa

 

En wat soos volg lui: "Wolwe wat met vragte na Kareze Saydi vlug"

 

Onmiddellik het die militêre bevel in Kaboel die foto's ontvang en dit na die geheime basis gestuur. By daardie skuilplek in die woestyn van 'n buurland het vier soldate pool gespeel toe hulle bevele ontvang het om toesig uit te voer met 'n aanval op 'n gevaarlike teiken in die omgewing van Marja en Kareze Saydi.

 

Glimlaggend en kalm het die jong soldate die operasiekajuit binnegegaan en die knoppies op die rekenaars gedruk en die enjin van 'n hommeltuig wat op die aanloopbaan gereed was vir die operasie aan die gang gesit. Die vliegtuig het vinnig opgestyg en stilweg deur die lug gesny. Bereik 'n spoed van sewe honderd en veertig kilometer per uur op 'n hoogte van meer as twintigduisend meter.

Daardie moordwapen het stilweg oor die lug gestreep, onsigbaar vir radarstelsels en sonder 'n bemanning, dit is slegs deur 'n afstandbeheer deur 'n militêre man oor lang afstande geloods. Daar, terwyl hy na die baan van die vliegtuig gesit en kyk het, het hy die oordrag van beelde in reële tyd op die rekenaarskerm ontvang en dit weer na die Pentagon versend. Die Amerikaner het saam met sy kollegas koffie gedrink en gelag en die vliegtuig bestuur asof dit 'n videospeletjie is. Sonder versuim stuur die hommeltuig die eerste beelde van die veronderstelde teiken, toe een van hulle sê:

 

- Oeps! Daar gaan vandag baie ham op die Afghaanse tafels wees. Kyk wat 'n mooi ding!

 

Die hoof van die bevel het klaar geglimlag:

 

-Dit gaan een van daardie stokke wees! Met hierdie verrassingsbesoek sal hulle selfs skoene in Pakistan kry.

 

Robert wat die beelde vergesel het, het gesê:

 

-Skakel die infrarooi sensors aan, asseblief!

 

-Aan en gereed om met seweduisend bruide na die bestemming te gaan.

 

Robert verbaas, het gesê:

 

-Daar is baie kinders, vroue en bejaardes. Moenie nou druk nie. Kom ons volg dit alles.

 

Vick het al kwaad gesê:

 

- Ek is immers in beheer van hierdie operasie. Ek laat nie derde partye toe om vir my te sê wat om te doen nie. Die teiken is perfek en geen terugkeer nie. Sien jy nie hulle laai gewere en papawers op muile wat hulle met vroue en kinders vermom nie.

 

-Moenie dit doen nie Vick! Daar is mense wat niks met die Taliban te doen het nie.

 

-Vir my maak dit nie saak of daar muise of katte is nie. Ek het bevele gekry om te vaar en te vuur. Hier gaan ek... Ek gaan almal in 'n hoek slaan en twee bonbons stuur, wat 'n pragtige stofwolk vir meer as tien uur in daardie hel agterlaat. Dit is my Amerika van die Verenigde State wat niemand kan nie, dit is die wêreld se grootste potensiaal vir meer as 'n eeu. Ek is lief vir die Verenigde State van Amerika en ek is gelukkig met 'n suksesvolle aanval. Lank lewe Obama! Die Koning van Oorlog en Vrede.

 

Die hommeltuig, wat 'n afstand van twee duisend meter van die teiken af ​​bereik, lanseer die eerste missiel, na die tweede maak dit 'n krater oop so groot soos 'n sokkerveld. Die liggame het in miniatuur gebreek en honderde meters gegooi, het onherkenbaar geword. Koerante en televisie het die nuus versprei dat 'n konvooi met dwelms en wapens wat aan die insurgente behoort, met 'n hommeltuig-aanval in 'n landelike gebied van Marja en Karezy Saydi gery is waarin almal dood is.

 

Agter 'n druiweplantasie, langs 'n gestremde Russiese oorlogstenk, was daar 'n seun met 'n gewonde been en beswyk. Na 'n paar dae, en nie in staat om te loop net om te voed op druiwe en eiervrugte, die wond bedek met druiweblare en aarde, het die stank van verrottende vleis ondraaglik geword. Die seun het skuiling in die ou oorlogsmasjien gesoek en 'n toe houtkrat gevind. Met groot nuuskierigheid maak die kind dit oop en vind 'n instrument.

Die ure gaan verby en die koors word die onfeilbare metgesel van die kwellings totdat 'n boer in die oggend 'n geluid uit die oorlogstenk hoor kom, en na die plek gaan en verras word deur die seun wat op die krat lê. Die man neem die kind en die boks na die naaste hospitaal in die stad op soek na hulp.

 

Nie lank gelede was daar in die suide van Afghanistan slagtings en verminkings uitgevoer deur die Noord-Atlantiese Organisasie - NAVO, in die streek van Helmand en Marja met meer as vyftienduisend soldate in die bekroonde operasie van "Mushtarak" waar die mariniers die oorwinning verseker het. oor die militante van die Taliban Islamitiese burgermag. Dit is bekend dat sluipskutters van die Amerikaanse weermag op die dakke van huise geplaas is, en eenhede van mariniers en Afghaanse polisie was verantwoordelik vir sekuriteit in 'n ware bloedbad.

 

By die hospitaal beskryf die seun bekend as Adib tranerend die pynlike herinneringe aan die ander pasiënte, wat net kyk. Met sy oë af en nie in staat om te loop nie, het die seuntjie gely sonder dat sy ouers, vriende en bure van Marja na sy geamputeerde regterbeen gekyk het. Die dokter by daardie baie arm hospitaal het voorkeur gegee aan die seuntjie wat nie geglimlag het nie, net langs die boks gehuil het, wat sy aandag baie getrek het en gesê het:

 

-Adib, wat is in hierdie boks?

 

- 'n Toestel, dokter.

 

-Laat ek sien.

 

- Ja.

 

Die dokter het die boks oopgemaak en gesê:

 

- Dit is 'n saksofoon. Jy speel?

 

-Geen. Ek het dit in 'n tenkdop gekry. Dis pragtig en ek neem dit saam.

 

-Ek gaan met 'n vriend van my praat om hom te leer speel. Jy wil?

 

- Ja, en baie dokter. In die naam van Allah, die barmhartige, dank ek jou uit die diepte van my hart.

 

- Ek is nog nie klaar nie. Maar ek probeer om 'n meganiese been van die regering te kry sodat jy kan loop en gelukkiger voel.

 

Na maande het Adib reeds die meganiese been goed ontwikkel, hy kon loop soos enigiemand anders, benewens die saxofoon baie goed speel, woonagtig in die hospitaal, het hy 'n vriendskap geopen met almal wat gewerk het. Een middag het drie bomontploffings wat deur NAVO naby die hospitaal laat val is, veroorsaak dat die seun met die saksofoon op die snelweg gevlug het. Langs die pad het hy sy hand uitgesteek met die boks in sy hand en op die bed van die groentelorrie geklim. Onbewus van die lotsbande, het die oë drome afgebaken in die stof wat agtergebly het in 'n eggo van emosies wat net Allah sy pad kon bevestig. Terwyl die wiele gebalanseer word, het die arme hart gebewe sonder die gelag wat soggens gedra het van die dorpie Marja wat eens in sig verlore was.

 

As hy Afghanistan se mees bevolkte stad binnegaan, kyk Adib uit oor die Kaboelrivier met sy sagte water wat teen die hange af vloei waar dit uit die hoë Sanglakh-berge styg. Soos jy die Kaboelrivierbrug oorsteek, kan jy die ou stad sien wat nie op die bed van berge en oorloë slaap nie. Adib doop sy oë effens verskrik tussen die geboue en openbare plekke waar die ou trok die boetieks, apteke, kitskos, winkels en mense op straat agterlaat, dis Kaboel.

 

Dit was nege-uur die oggend, naby die ope mark, die trok stop en Adib klim af met die boks in die hand, kyk hoe kinders van sy ouderdom werk, sommige was motors, ander dra vrugte en baie hardloop van die een kant na die ander in 'n illusie verlore in die konflik wat ontplof. Oorlog intimideer nie vir klein Adib wat die boks oopmaak en die saksofoon op 'n besige hoek uithaal nie.

 

'n Klein seuntjie vra:

 

-Is jy 'n musikant? Wat is jou naam?

 

-Ek is. My naam is Adib.

 

-Waar woon jy?

 

-Ek het nie 'n huis nie, ek het pas aangekom. Wat doen jy?

 

-Ek vra geld deur aan deure te klop. Soms kan jy twintig Afghanen per dag verdien. En hoe oud is jy?

 

- Twaalf jaar. Wat is jou naam?

 

-My naam is Abud. Ek is nege jaar oud. Ek het nie meer 'n pa nie, net 'n ma. My huis is deur die Amerikaners in Kandarah gebombardeer en almal het daar gesterf. Net ek en my ma het ontsnap.

 

-Ek het alles verloor, ek het niks anders as Allah nie.

 

-Adib, wees versigtig met die blou-oog man.

 

-Wat is die rede?

 

- Hy is gevaarlik. Hy tel kinders van die strate af en neem hulle na 'n NRO-skuiling. Daar gekom, behandel hy die kinders baie goed en verkoop ons dan aan Amerika.

 

Ons word in 'n ander asiel aangeneem en dan neem hulle ons organe om aan die sterwende rykes te verkoop.

 

-Waar? En wat doen die polisie?

 

- Niks, Adib. Hy werk eenvoudig saam met die polisie om ons te vang en sê dat hy in 'n skool gaan kos gee en opvoed. Ek het baie vriende wat weg is en nooit teruggekom het nie.

 

- Dankie vir die nuus.

 

- Wil jy hulp hê? Jou been kan nie jou gewig so dra nie.

 

-Dankie Abud. Ek gaan nou speel en ek wil kyk of iemand my help.

 

Die Afghaanse seun het sy been ondersteun, die saxofoon in albei hande vasgehou en met die trilling van die houtriet wat aan die mondstuk vasgemaak is, het hy die eerste klank uitgegee wat 'n Afghaanse liedjie speel. Onmiddellik het verskeie mense saamgedrom om die seun wat met die instrument amper so groot geskud het. Abud het met 'n blik in sy hand die geld wat hy met Afghaanse banknote gevul het, opgetel terwyl hy glimlag en vir sy vriend beduie.

 

Die nag het gekom, en Abud het gevra?

 

-Waar gaan jy slaap?

 

-Ek weet nie.

 

-Wil jy nie huis toe gaan nie? Mamma sal jou liefhê.

 

- So, kom ons gaan.

 

Terwyl hulle deur 'n kommersiële straat gegaan het, het Adib 'n melodiese geluid uit 'n winkel gehoor, en saam met sy vriend soontoe gegaan om dit te gaan kyk. Terwyl hy die maatslae van die musieknote van die sangeres Beyoncé geluister en onthou het, het hy gesê:

 

-Abud, hierdie melodie is pragtig. Ek sal die winkelklerk vra wie daardie pragtige liedjie sing.

 

Nadat die verkoper die naam van die sanger vertel het, nooi Abud sy vriend en sê:

 

-Kom, dis laat, ons kan nie in die middel van Kaboel oornag nie, dis gevaarlik.

 

Met sy aankoms in die arm woonbuurt Abud het hy 'n wonderlike ontvangs by die seuntjie se koshuis gehad, daar was geen gebrek aan liefkosings wat die seuntjie van Marja se oë natgemaak het wat snikkend gesê het:

 

- Jy lyk soos my ma. Sy het groen oë soos joune en hande so sag soos sneeu.

 

-Dankie my seun. Nou het jy 'n huis en 'n gesin, met die geld wat ek verdien om sakke te verkoop, wil ek hê julle twee moet studeer en soos regte broers wees.

 

Enthousiast oor die verwelkoming het Adib gevra:

 

-Jy laat Abud saam met my in die sentrum werk terwyl ek speel, hy samel al die geld in.

 

- Duidelik. Gaan stort nou en kom eet saam met ons.

 

Die volgende dag ontmoet die twee vriende in die kommersiële sentrum van Kaboel met die strate oorvol met verbygangers. Toe hy die instrument uit die houtkis haal, het 'n skare rondom hom die grootte van die seun met die saxofoon in sy hande waargeneem. Iemand in die skare het hom gevra om Beyoncé te speel. Die seun het die vroulike stem probeer opspoor, maar sonder resultate. Met sy mond stewig vasgehou aan die mondstuk van die groot metaalinstrument, het hy vir die eerste keer daardie lieflike melodie wat sy kop beweeg het, onderhou en applous en gille ontlok van die jong vroue wat op die ritme van die saxofoon gedans het. En die Afghaanse note het voor sy voete geval toe hy die musiek herhaal het. Gelukkig, en swaai die kompas met sy meganiese been, die seun het gesweet en sy stembande het met die sterk asem gestyg en geval.

 

Stemme bygevoeg:

 

-Speel meer, ek is mal daaroor!

 

-Gaan seun!

 

- Wat pragtig! 'n Kind wat Beyoncé speel!

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 06/02/2023
Código do texto: T7713269
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.