קאבול - הילד האפגני והסקסופון שלו

 

 

 

היום עלה עם שמיים כחולים לחלוטין במרכז אסיה, אפגניסטן, עטוף בשטח שבו סומן שובל המשי, ההגירה האנושית, המלחמות והאימפריות הגדולות בגליונות ההיסטוריה. הכיבוש מוצג כנקודה מכרעת עבור הפולשים ברחבי הציוויליזציה, מול מסעות פרסום ותעמולה צבאית שבה אולי כולם רוצים לשמור על דרכי הגישה מרוכזות בגבולות עם נקודת התייחסות גיאו-אסטרטגית לאסיה.

 

החום פתח חזית של אורות חזקים מאוד במרג'ה, הממוקמת ברובע נד עלי, קרוב מאוד לאזור שבטי, שבו כמה משפחות כפריות צאצאי פשטונים נוודים מבצעות פעילות חקלאית בגידול חיטה, אורז ותירס. באותו בוקר רגוע, רבי מזמן את כל תושבי הכפר להביא מים מתוקים מקארזה סעידי, מרחק של שבעה קילומטרים. אולם האקלים הבוער והבצורת שפתחה סדקים באדמה, התאידו את הבריכות והמקורות היחידים לשבטים ובעלי החיים של המקום.

 

השעה הייתה בערך שש בבוקר, המעטפת הכחלחלה באמפיריאן עברה בשלווה הכפר ההוא, בין כמה פרדות, סוסות, חמורים וסוסים שירדו מהעמקים כשהם נושאים את המכולות עם הילדים על גבם. בבגדים אפורים וכחלחלים לבשו הנשים בורקה שבגדיה כיסו את כל הגוף, הפנים והעיניים, עוקבות אחרי שושלת הקוראן כדי לא למשוך את תשומת לב הגברים ואת תשוקות הבשר בקימוריהן, נשים אחרות לבשו בגד משולב באאוטפיט מסוג חברתי במכנסיים רפויים עם טוניקה עם צווארון גבוה ושרוולים ארוכים מבד משי זהוב מעורב בצבעים שונים שהלבוש שלו הוא תכונה מייצגת של התרבות האפגנית העתיקה. למרות שגברים עם כיסוי ראש בירוק, שחור וכחול השתמשו בו ככובע, הבגדים המסורתיים של פאקול וחצאית ישרים נפתחים משני הצדדים. חלק מתושבי הכפר לקחו למסע מאכלים מוכנים לאכילה כמו שר ברינג' עם פודינג אורז, סלט בויאן, גבינת קוטג' מבושלת ופודינג בשר מנטובה.

 

לפנים, הפרדות מילאו תפקיד חשוב בהובלת מטענים, ובשלב זה ילד מסתכל על כלי טיס בתחתית האופק. וצועק:

 

-אבא, מטוס!

 

- איפה בני!

 

-במעלה ההרים, נמוך מאוד.

 

-כן אני רואה. זה הולך לכיוון בלוצ'יסטן.

 

-אבא, האם הוא יתקוף אותנו?

 

-לא. זה לא יכול לקרות, לא עשינו שום דבר נגד האמריקאים. אז הוא פשוט עובר די רחוק.

 

כל כך רחוק גלש המטוס בצורה חלקה בין ההרים הלבנים והאפורים במשימת סיור. זה היה מטוס ריגול של חיל האוויר האמריקני המכונה "שואב האבק בשמיים" על אדמת אפגניסטן עם תחכום גבוה, EP-3E Aries II עם מערכת סיור אלקטרונית משולבת. השימוש המופרז שלו הוא לינוק את כל התקשורת האלקטרונית מכדור הארץ, כגון דואר אלקטרוני, שיחות טלפון, פקסים, שידורי לוויין, בנוסף להאזנה חשאית לאזורים עם תנועות וצילום מטרות, עיבוד והעברתן למפקדים צבאיים הפועלים באזור. . החיישנים, המקלטים ואנטנות הרדיו שלו ממפים בצורה חכמה את האזורים, ללא שימוש בנשק, מופעלים על ידי צוות של 24 אנשים שיש להם מעבדת ניתוח גדולה, טייסים, נווט, שלושה מנתחים טכניים, מהנדס טיסה, ציוד, טכנאים ומכונאים.

 

המסע בחיפוש אחר מים אסף בערך שורה ענקית על אותה דרך מאובקת יחידה עם חצץ ואבנים עם יותר ממאה אנשים בקרב ילדים, נשים, צעירים, גברים וזקנים. מאותו רגע, כל האפגנים היו שקועים בתסכול ששחרר הפחד, למרות העובדה שלא היה יותר רעש בשמיים ולא נשרט יותר מטוס. הילדים עדיין מפחדים, חיפשו את כל השמים במהלך הטיול.

 

ופרדות מילאו תפקיד מכריע בלחימה נושאת מזון, נשק ואספקה ​​אחרת הדרושה לצבאות. נולדו מחמור וסוסה, הם הפכו מועדפים לנשיאת משאות בשל התנגדותם הגדולה יותר. מחדר הפיקוד, סגן ויק שולח הודעת רדיו למרכז המבצעים של נאט"ו בקאבול באמצעות האלפבית הפונטי הבינלאומי עם המשפט הבא.

 

-לימהאוסקרבראבו-אוסקרסיירה---פוסטרוט-מדים-גולף-הודו-נובמבר-דלתא-אוסקר---פאפא-אלפא-רומיאו-אלפא---קילו-אלפא-רומיאו-הד זולו-הד ---סיירה-אלפא-יאנקי-דלתא-הודו---צ'רלי-אוסקר-מייק---צ'רלי-אלפא-רומיאו-גולף-אלפא

 

ואשר נכתב כך: "זאבים בורחים לקארזה סעידי עם המון"

 

מיד קיבל הפיקוד הצבאי בקאבול את התצלומים ושלח אותם לבסיס הסודי. באותו מקום מסתור במדבר של מדינה שכנה, ארבעה חיילים שיחקו ביליארד כשקיבלו פקודות לבצע מעקבים עם תקיפה של מטרה מסוכנת ביישוב מרג'ה וקארזה סעידי.

 

בחיוכים ורגועים נכנסו החיילים הצעירים לתא המבצע ולחצו על הכפתורים במחשבים, התניעו מנוע של מזל"ט שהיה על המסלול מוכן לפעולה. המטוס המריא במהירות, חתך בדממה את השמים. הגעה למהירות של שבע מאות וארבעים קילומטרים לשעה בגובה של למעלה מעשרים אלף מטר.

הנשק ההורג הזה התפשט בשקט על פני השמים, בלתי נראה למערכות מכ"ם וללא צוות, הוא נוהל רק באמצעות שלט רחוק על ידי איש צבא למרחקים ארוכים. שם, יושב וצופה במסלול המטוס, הוא קיבל את שידור התמונות בזמן אמת על מסך המחשב ושדר אותן מחדש לפנטגון. כשהוא שותה קפה עם עמיתיו וצחק, האמריקני טייס את המטוס כאילו היה משחק וידאו. ללא דיחוי, המל"ט שולח את התמונות הראשונות של המטרה כביכול, כאשר אחת מהן אמרה:

 

-אופס! עומד להיות הרבה בשר חזיר על השולחנות האפגניים היום. תראה איזה דבר יפה!

 

ראש הפיקוד השלים לחייך:

 

-זה הולך להיות אחד מהמקלות האלה! עם הביקור המפתיע הזה, הם אפילו ימצאו נעליים בפקיסטן.

 

רוברט שליווה את התמונות, אמר:

 

-הפעל את חיישני האינפרא אדום, בבקשה!

 

-על ומוכנה לצאת ליעד עם שבעת אלפים כלות.

 

רוברט הפתיע ואמר:

 

-יש הרבה ילדים, נשים וקשישים. אל תלחץ עכשיו. בואו נעקוב אחרי כל זה.

 

ויק כבר כועס אמר:

 

-אחרי הכל, אני אחראי על המבצע הזה. אני לא מאפשר לצדדים שלישיים להגיד לי מה לעשות. המטרה מושלמת ואין חזרה. אתה לא רואה שהם מעמיסים רובים ופרגים על פרדות שמתחפשים לנשים וילדים.

 

אל תעשה את זה ויק! יש אנשים שאין להם שום קשר לטליבאן.

 

-בשבילי זה לא משנה אם יש עכברים או חתולים. קיבלתי פקודות להפליג ולירות. הנה אני הולך... אני הולך לפינה את כולם ואשלח שני בונבונים, ומשאיר ענן אבק יפהפה ליותר מעשר שעות בגיהנום הזה. זו אמריקה שלי של ארצות הברית שאף אחד לא יכול, זה הפוטנציאל הגדול ביותר בעולם כבר יותר ממאה שנה. אני אוהב את ארצות הברית של אמריקה ואני שמח עם התקפה מוצלחת. יחי אובמה! מלך המלחמה והשלום.

 

המל"ט, המגיע למרחק של אלפיים מטר מהמטרה, משגר את הטיל הראשון, לאחר השני, זה פותח מכתש בגודל של מגרש כדורגל. הגופות התנפצו למיניאטורות והושלכו מאות מטרים הפכו לבלתי ניתנות לזיהוי. עיתונים וטלוויזיה הפיצו את החדשות כי שיירה עם סמים ונשק של המורדים נותבה עם מתקפת מזל"ט באזור כפרי של מרג'ה וקארזי סיידי שבה נהרגו כולם.

 

מאחורי מטע ענבים, ליד טנק מלחמה רוסי נכה, היה ילד עם רגל פצועה ומתעלף. לאחר מספר ימים, וחוסר יכולת ללכת רק כשהיא ניזונה מענבים וחצילים, הפצע מכוסה עלי גפן ואדמה, צחנת הבשר הנרקב הפכה לבלתי נסבלת. הילד חיפש מחסה בתוך מכונת המלחמה הישנה, ​​ומצא קופסת עץ סגורה. בסקרנות רבה, הילד פותח אותו ומוצא כלי.

השעות חולפות והקדחת הופכת לבן לוויה הבלתי תקף של הייסורים עד שחקלאי בבוקר שומע רעש יוצא מטנק המלחמה, וניגש למקום ומופתע מהילד השוכב על הקופסה. האיש לוקח את הילד והקופסה לבית החולים הקרוב בעיר בחיפוש אחר עזרה.

 

לפני זמן לא רב שבדרום אפגניסטן היו מעשי טבח והשחתות שבוצעו על ידי ארגון צפון האוקיינוס ​​האטלנטי - נאט"ו, באזור הלמנד ומרג'ה עם יותר מחמישה עשר אלף חיילים במבצע "מושטארק" המהולל בו הנחתים הבטיחו את הניצחון על החמושים של המיליציה האסלאמית של הטליבאן. ידוע כי צלפים של צבא ארה"ב הוצבו על גגות הבתים, ויחידות של נחתים ומשטרה אפגניסטן היו אחראיות על האבטחה בקטל של ממש.

 

בבית החולים, הילד המכונה אדיב מתאר בבכי את הזיכרונות הכואבים למטופלים האחרים, שרק צופים. כשעיניו מופפות ולא מסוגל ללכת, הילד הקטן סבל מבלי שהוריו, חבריו ושכניו ממרג'ה הסתכלו על רגלו הימנית הקטועה. הרופא בבית החולים המסכן ההוא נתן עדיפות לילד הקטן שלא חייך, רק בכה ליד הקופסה, מה שמשך את תשומת לבו הרבה, ואמר:

 

-אדיב, מה יש בקופסה הזו?

 

-מכשיר, רופא.

 

-תן לי לראות.

 

-כן.

 

הרופא פתח את הקופסה ואמר:

 

-זה סקסופון. אתה משחק?

 

-לא. מצאתי את זה בתוך מעטפת טנק. זה יפה ואני לוקח את זה איתי.

 

-אני הולך לדבר עם חבר שלי כדי ללמד אותו איך לשחק. אתה רוצה?

 

-כן, ומאוד רופא. בשם אללה הרחום אני מודה לך מעומק ליבי.

 

-עוד לא סיימתי. אבל אני מנסה להשיג רגל מכנית מהממשלה כדי שתוכל ללכת ולהרגיש מאושר יותר.

 

לאחר חודשים, אדיב כבר פיתח היטב את הרגל המכנית, כשהוא מסוגל ללכת כמו כל אחד אחר, בנוסף לנגן טוב מאוד בסקסון, שהתגורר בבית החולים, הוא פתח ידידות עם כל מי שעבד. אחר הצהריים אחד, שלושה פיצוצים שהוטלו על ידי נאט"ו ליד בית החולים גרמו לילד לברוח עם הסקסופון אל הכביש המהיר. בצד הדרך הוא הושיט את ידו עם הקופסה בידו ועלה על מצע משאית הירקות. בלי מודעות לקשרי הגורל, תוחמו העיניים חלומות באבק שנותר מאחור בהד של רגשות שרק אללה יכול לאשר את דרכו. תוך כדי איזון הגלגלים, הלב המסכן רעד בלי הצחוק שנשאו בבקרים מהעיירה מרג'ה שפעם אבדה באופק.

 

כשאדיב נכנס לעיר המאוכלסת ביותר באפגניסטן, משקיף על נהר קאבול עם מימיו העדינים הזורמים במורדות היכן שהוא מתנשא מהרי סאנגלאך הגבוהים. כשחוצים את גשר נהר קאבול, רואים את העיר העתיקה שאינה ישנה על מצע ההרים והמלחמות. נבהל, אדיב טובל מעט את עיניו בין הבניינים והמקומות הציבוריים שבהם המשאית הישנה משאירה מאחור את הבוטיקים, בתי המרקחת, המזון המהיר, החנויות והאנשים ברחובות, זה קאבול.

 

השעה הייתה תשע בבוקר, קרוב לשוק הפתוח, המשאית עוצרת ואדיב יורד עם הארגז ביד, צופה בילדים בני גילו עובדים, חלקם שוטפים מכוניות, אחרים נושאים פירות ורבים רצים מצד אחד ל- אחרים באשליה שאבדה בסכסוך שמתפוצץ. בהתמודדות עם טרגדיה בזוהר עיניו, מלחמה לא מאיימת על אדיב הקטן שפותח את הקופסה ומוציא את הסקסופון בפינה עמוסה.

 

ילד קטן שואל:

 

-האם אתה מוזיקאי? מה השם שלך?

 

-אני. שמי אדיב.

 

-איפה את גר?

 

-אין לי בית, הרגע הגעתי. מה אתה עושה?

 

-אני מבקש כסף על ידי דפיקות על דלתות. לפעמים אתה יכול להרוויח עשרים אפגנים ביום. ובן כמה אתה?

 

-שתים עשרה שנים. מה שמך?

 

שמי עבד. אני בן תשע. אין לי יותר אבא, רק אמא. הבית שלי הופצץ על ידי האמריקאים בקנדרה וכולם מתו שם. רק אמי ואני ברחנו.

 

-איבדתי הכל, אין לי כלום מלבד אללה.

 

-אדיב, תיזהר עם האיש כחול העיניים.

 

-מה הסיבה?

 

-הוא מסוכן. הוא אוסף ילדים מהרחובות ולוקח אותם למקלט לא ממשלתי. כששם, הוא מתייחס לילדים טוב מאוד ואז מוכר אותנו לאמריקה.

 

אנחנו מאומצים בבית מקלט אחר ואז הם לוקחים את האיברים שלנו כדי למכור לעשירים גוססים.

 

-נָכוֹן? ומה המשטרה עושה?

 

כלום, אדיב. הוא פשוט עובד עם המשטרה כדי ללכוד אותנו, אומר שהוא הולך להאכיל ולחנך בבית ספר. יש לי הרבה חברים שעזבו ולא חזרו.

 

-תודה על החדשות.

 

-אתה רוצה עזרה? הרגל שלך לא יכולה לתמוך במשקל שלך ככה.

 

-תודה לך עבד. אני הולך לשחק עכשיו ואני רוצה לראות אם מישהו עוזר לי.

 

הילד האפגני תמך ברגלו, החזיק את הסקסון בשתי ידיו ועם הרטט של קנה העץ המחובר לשופר, הוא פלט את הצליל הראשון שמנגן שיר אפגני. מיד, כמה אנשים התגודדו סביב הילד שרעד עם הכלי כמעט בגודלו. עבד עם פח בידו אסף את הכסף שמילא בשטרות אפגניים, מחייך ומחווה לחברו.

 

הלילה הגיע, ועבד שאל?

 

-איפה אתה הולך לישון?

 

-אני לא יודע.

 

-אתה לא רוצה ללכת הביתה? אמא תאהב אותך.

 

-אז בוא נלך.

 

כשעברו ברחוב מסחרי, שמע אדיב צליל מלודי שהגיע מחנות, והלך לשם עם חברו לבדוק זאת. הוא הקשיב ונזכר בפעימות התווים המוזיקליים של הזמרת ביונסה, אמר:

 

-עבד, הלחן הזה יפה. אני אשאל את פקיד החנות ששר את השיר היפה הזה.

 

לאחר שנאמר על ידי המוכר את שמו של הזמר, עבד מזמין את חברו באומרו:

 

-קדימה, כבר מאוחר, אנחנו לא יכולים להישאר ללון במרכז קאבול, זה מסוכן.

 

בהגיעו לשכונת העני עבד, זכה לקבלה נפלאה במעונו של הילד, לא חסרו ליטופים שהרטיבו את עיניו של הילד הקטן ממרג'ה שהתייפח אמר:

 

- את נראית כמו אמא שלי. יש לה עיניים ירוקות כמו שלך וידיים רכות כשלג.

 

-תודה לך בני. עכשיו יש לכם בית ומשפחה, עם הכסף שאני מרוויח ממכירת תיקים, אני רוצה ששניכם תלמדו ותהיו כמו אחים אמיתיים.

 

אדיב, בהתלהב מהברכה, שאל:

 

-אתה נותן לאבוד לעבוד איתי במרכז בזמן שאני משחק, הוא אוסף את כל הכסף.

 

-ברור. עכשיו לך להתקלח ובואי לאכול איתנו ארוחת ערב.

 

למחרת נפגשים שני החברים במרכז המסחרי של קאבול כשהרחובות עמוסים בעוברים ושבים. כאשר הוציא את הכלי מקופסת העץ, קהל סביבו ראה את גודלו של הילד עם הסקסון בידיו. מישהו בקהל ביקש ממנו לגלם את ביונסה. הנער ניסה לאתר את הקול הנשי, אולם ללא תוצאות. כשהוא מחזיק את פיו בחוזקה אל שופר הכלי המתכתי הגדול, הוא ספג לראשונה את המנגינה המתוקה ההיא שהניעה את ראשו, וגרר מחיאות כפיים וצרחות מהצעירות שרקדו בקצב הסקסון. והתווים האפגניים נפלו לרגליו כשחזר על המוזיקה. שמח, והניף את המצפן ברגלו המכנית, הילד הזיע ומיתרי הקול שלו עלו וירדו עם הנשימה החזקה.

 

קולות שנוספו:

 

-שחק יותר, אני אוהב את זה!

 

-לך ילד!

 

-איזה יופי! ילד משחק ביונסה!

 

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 20/02/2023
Código do texto: T7723598
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.