Brasiliaanse lambada - Chorando se foi

 

 

In 1976 het die bekende musikant en sanger van Pará, Pinduca, 'n weergawe vrygestel met die titel Lambada (soos sambão) met snit nommer 6 op die langspeelplaat. Soos bekend was dit die eerste liedjie in die geskiedenis van Brasiliaanse populêre musiek.

 

Na jare van sukses en ontplof hierdie musiekblyspel in die noordoostelike streek en kry krag in die hele suidelike streek. En uiteindelik het musiek tot vandag toe die dansakademies gewen. Sukses regoor die wêreld was die verantwoordelikheid van Franse sakemanne.

 

Wat wel seker is, is dat Franse sakemanne in lambadamusiek belê het, asook sy sanger, die Brasiliaanse sangeres Loalwa Braz Vieira, hoof van die musiekgroep KOOMA. Op hierdie manier het die KOOMA Groep in 1989 sy sukses “ Chorando se foi. Die lambada wat daardie jaar in Europa bekendgestel is, was suksesvol in Europa self en ander vastelande.

 

Franse sakemanne het by die Boliviaanse ritme “Clorando se foi” aangepas, dit het destyds die grootste treffer in die musiekwêreld geword. Regoor die wêreld het lambada 'n groot sukses geword en in 'n kort tydjie was dit in flieks en feitlik alle ouditoriumprogramme teenwoordig, en het selfs in sepies verskyn. Dit was die tyd vir die groot kompetisies en vertonings. Die behoefte aan die vertoning het gemaak dat die dansers choreografieë, draaie en akrobatiek op die ritme van die lambada skep.

 

 

In 1985 besluit Loalwa Braz Vieira om in Parys te woon na die Brésil en Fête-vertoning by die Palais des Sports. En dat Loalwa, nadat hy 'n kompetisie gehou het om 'n sanger vir 'n lambada-groep te kies, by die groep Kaoma aangesluit het, 'n groep wat geduur het van 1989 tot 1998, toe dit sy laaste album in Europa uitgereik het. Loalwa het nooit opgehou nie en het voortgegaan om in Portugees te sing en voortgegaan om die ritme deur die wêreld van lambada te neem.

 

Loalwa het drie liedjies vir die filmbedryf gekomponeer en gesing; twee liedjies in die film Le Roi Desperados – vervaardig deur die Franse televisieateljee – en saam met die Londense Filharmoniese Orkes opgevoer, in die klankbaan van die rolprent Dis-moi oui; geregisseer deur Alexandre Arcady en met musiek deur Phillipe Sarde.

Hy het sy solo-loopbaan gevolg en ook sy firma Braz Brasil Produções bestuur, toegewy aan die verspreiding van Brasiliaanse kuns oor kontinente heen. In 2011 het hy 'n nuwe solo-album, Ensolado, vrygestel met die deelname van kunstenaars van Afrika, die Karibiese Eilande en Latyns-Amerika. Toe hy na Parys verhuis het, het hy 'n Fransman ontmoet met wie hy twee kinders gehad het.

 

Nadat hy etlike jare in Europa deurgebring het, het die Brasiliaanse sanger Loalwa besluit om terug te keer na Brasilië en het 'n gastehuis in Saquarema, in die Lagos-streek, in Rio de Janeiro geopen.

 

In die vroeë oggendure van 19 Januarie 2017 het bandiete die plaas binnegeval om 'n rooftog uit te voer, wat Loalwa probeer keer het. In die aksie het sy om hulp geskree, wat verskeie kere deur plaaslike werknemers gehoor is, maar die misdadigers het daarin geslaag om te ontsnap en die sangeres in haar eie motor geneem. Die polisie is in kennis gestel, het die soektog begin en die lyk in die uitgebrande motor gevind dieselfde oggend, op Estrada da Barreira, in die distrik Bacaxá. Polisie-inligting dui daarop dat:

 

“Die klagte wat tot die skuldigbevinding gelei het, het aangedui dat die sangeres by die herberg geslaap het toe die drie by die slaapkamerdeur ingebreek en haar met stokke, meshoue, skoppe, vuishoue aangeval en haar opgehang het, terwyl Loalwa om hulp ontbied het”. En sy lyk is verkoold in sy motor gevind.

Loalwa se stem sal vir altyd skyn waar hy ook al is, en Lambada sal sy naam oor die halfrond dra.

 

 

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 23/03/2023
Reeditado em 23/03/2023
Código do texto: T7747182
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.