Brazilska lambada – Joka ni več

 

Leta 1976 je slavni glasbenik in pevec iz Pará, Pinduca, izdal različico z naslovom Lambada (kot sambão) s številko 6 na plošči LP. Kot je znano, je bila to prva pesem v zgodovini brazilske popularne glasbe.

 

Po letih uspeha in eksplozije je ta muzikal v severovzhodni regiji in pridobivanju moči po vsej južni regiji. In končno je glasba osvojila plesne akademije do danes. Za uspeh po svetu so bili zaslužni francoski poslovneži.

 

Gotovo pa je, da so francoski poslovneži vlagali v glasbo lambada in imeli njeno vokalistko, brazilsko pevko Loalwa Braz Vieira, vodjo glasbene skupine KAOMA. Na ta način je skupina KAOMA leta 1989 lansirala svojo uspešnico Chorando se foi. Lambada, ki je bila tistega leta predstavljena v Evropi, je bila uspešna v sami Evropi in na drugih celinah.

 

Francoski poslovneži so se prilagodili bolivijskemu ritmu "Clorando se foi", ki je postala največja uspešnica v glasbenem svetu tistega časa. Po vsem svetu je lambada postala velika uspešnica in v kratkem času je bila prisotna v filmih in skoraj vseh avditorijskih programih, nastopila je celo v nadaljevankah. Bil je čas velikih tekmovanj in nastopov. Potreba po predstavi je prisilila plesalce v koreografije, obrate in akrobacije v ritmu lambade.

 

 

Leta 1985 se Loalwa Braz Vieira po predstavi Brésil en Fête v Palais des Sports odloči živeti v Parizu. In da se je Loalwa po natečaju za izbiro vokalista za skupino lambada pridružil zasedbi Kaoma, skupini, ki je trajala od leta 1989 do leta 1998, ko je izdala svoj zadnji album v Evropi. Loalwa se nikoli ni ustavila in je nadaljevala s petjem v portugalščini in nadaljevala z ritmom skozi svet lambade.

 

 

Loalwa je skomponiral in zapel tri pesmi za filmsko industrijo; dve pesmi v filmu Le Roi Desperados - produkcija francoskega televizijskega studia - in izvedena z Londonskim filharmoničnim orkestrom, v zvočnem zapisu filma Dis-moi oui; režija Alexandre Arcady in glasba Phillipe Sarde.

 

Sledil je samostojni karieri in vodil tudi svoje podjetje Braz Brasil Produções, namenjeno širjenju brazilske umetnosti po celinah. Leta 2011 je izdal nov solo album Ensolado, na katerem so sodelovali umetniki iz Afrike, Karibov in Latinske Amerike. Ob selitvi v Pariz je spoznal Francoza, s katerim sta imela dva otroka.

 

Po nekaj letih življenja v Evropi se je brazilska pevka Loalwa odločila vrniti v Brazilijo in odprla gostišče v Saquaremi v regiji Lagos v Riu de Janeiru.

 

V zgodnjih urah 19. januarja 2017 so razbojniki vdrli na kmetijo, da bi izvedli rop, ki ga je Loalwa poskušal preprečiti. V akciji je kričala na pomoč, kar so slišali lokalni uslužbenci, a je kriminalcem uspelo pobegniti, pevko pa odpeljali v njen avto. Policija je bila obveščena, začela je iskanje in našla truplo v zgorelem avtomobilu zjutraj istega dne na Estradi da Barreira v okrožju Bacaxá. Podatki policije kažejo, da:

 

"Pritožba, ki je privedla do obsodbe, je navajala, da je pevka spala v gostilni, ko so trije vdrli na vrata spalnice in jo napadli s palicami, udarci z nožem, brcami, pestmi in jo obesili, Loalwa pa je poklicala na pomoč." Njegovo truplo so našli zoglenelo v avtu.

Loalwin glas bo za vedno sijal, kjer koli že bo, in Lambada bo ponesel njegovo ime po vsej polobli.

 

Ko se je Loawa zbudil zaradi brc in udarcev, je večkrat zakričal na pomoč. Njegov stok in krik ni mogel dobiti svobode. In tako, Chorando se Foi, naš pevec lambade.

 

Zgorela v lastnem avtu je glas brazilske lambe utihnil v stoku bolečine, ki jo le Brazilec pozna do globine, ki seže v dušo, in joka ni bilo več.

 

 

 

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 23/03/2023
Código do texto: T7747266
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.