למבדה ברזילאית - הבכי נעלם

 

בשנת 1976, המוזיקאי והזמר המפורסם מפארה, Pinduca, הוציא גרסה בשם Lambada (כמו sambão) עם רצועה מספר 6 ב-LP. כידוע, זה היה השיר הראשון בתולדות המוזיקה הפופולרית הברזילאית.

 

אחרי שנים של הצלחה ופיצוץ המחזמר הזה באזור צפון מזרח והתחזק בכל אזור הדרום. ולבסוף, המוזיקה ניצחה את האקדמיות למחול עד היום. ההצלחה ברחבי העולם הייתה באחריותם של אנשי עסקים צרפתים.

 

מה שבטוח הוא שאנשי עסקים צרפתים השקיעו במוזיקת ​​למבדה, כמו גם את הסולן שלה, הזמרת הברזילאית Loalwa Braz Vieira, ראש הקבוצה המוזיקלית KAOMA. בדרך זו, קבוצת KOMA השיקה בשנת 1989 את הצלחתה " Chorando se foi. הלמבדה שהושקה באירופה באותה שנה, הצליחה באירופה עצמה וביבשות אחרות.

 

אנשי עסקים צרפתים הסתגלו לקצב הבוליביאני "Clorando se foi", זה הפך ללהיט הגדול ביותר בעולם המוזיקלי באותה תקופה. בכל רחבי העולם הפכה הלמבדה להצלחה גדולה ובתוך זמן קצר היא הופיעה בסרטים וכמעט בכל תוכניות האודיטוריום, אפילו הופיעה באופרות סבון. זה היה הזמן לתחרויות ולמופעים הגדולים. הצורך במופע גרם לרקדנים ליצור כוריאוגרפיות, תורות ואקרובטיקה בקצב של הלמבדה.

 

 

בשנת 1985, לואלווה בראז ויירה מחליטה לגור בפריז לאחר המופע ברזיל אן פט בפאלה דה ספורט. ושלאחר שערכה תחרות לבחירת סולן לקבוצת למבדה, הצטרף לואלווה ללהקת Kaoma, קבוצה שנמשכה מ-1989 עד 1998, אז הוציאה את אלבומה האחרון באירופה. לואלווה מעולם לא הפסיקה והמשיכה לשיר בפורטוגזית, והמשיכה לקחת את הקצב דרך עולם הלמבדה.

 

 

לואלווה הלחין ושר שלושה שירים לתעשיית הקולנוע; שני שירים בסרט Le Roi Desperados - בהפקת אולפן הטלוויזיה הצרפתית - ובוצעו עם התזמורת הפילהרמונית של לונדון, בפסקול הסרט Dis-moi oui; בבימויו של אלכסנדר ארקאדי ועם מוזיקה של פיליפ סרד.

 

הוא עקב אחר קריירת הסולו שלו וגם ניהל את משרדו Braz Brasil Produções, המוקדש להפצת אמנויות ברזיל ברחבי יבשות. ב-2011 הוציא אלבום סולו חדש, Ensolado, בהשתתפות אמנים מאפריקה, האיים הקריביים ואמריקה הלטינית. עם המעבר לפריז, הוא הכיר צרפתי שאיתו נולדו לו שני ילדים.

 

לאחר שבילה מספר שנים באירופה, החליט הזמר הברזילאי לואלווה לחזור לברזיל ופתח בית הארחה בסאקוורמה, באזור לאגוס, בריו דה ז'ניירו.

 

בשעות המוקדמות של 19 בינואר 2017, שודדים פלשו לחווה כדי לבצע שוד, שאותו ניסה לואלווה לעצור. בפעולה היא צעקה לעזרה, מספר פעמים אשר נשמעה על ידי עובדים מקומיים, אך הפושעים הצליחו להימלט, כשהם לוקחים את הזמרת במכונית משלה. המשטרה קיבלה הודעה, החלה בחיפושים ומצאה את הגופה במכונית השרופה בבוקר של אותו יום, באסטרדה דה בארירה, במחוז בקאקסה. ממידע המשטרה עולה כי:

 

"מהתלונה שהובילה להרשעה עולה כי הזמרת ישנה בפונדק כשהשלושה פרצו לדלת חדר השינה ותקפו אותה במקלות, מכות סכין, בעיטות, אגרופים ותלו אותה, בעוד לואלווה קראה לעזרה". וגופתו נמצאה חרוכה בתוך מכוניתו.

קולו של לואלווה לנצח יזרח בכל מקום שהוא, ולמבדה ישא את שמו על פני חצי הכדור.

 

כשהתעורר לבעיטות וחבטות, לואווה צרח מספר פעמים לעזרה. הגניחות והצרחה שלו לא הצליחו לקבל חופש. וכך, Chorando se Foi, זמר הלמבדה שלנו.

 

שרופה במכונית שלה, קולה של הלמבה הברזילאית השתתק בגניחת הכאב שרק ברזילאי יודע את העומק שמגיע לנשמה, ובוכה היא נעלמה.

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 23/03/2023
Reeditado em 28/03/2023
Código do texto: T7747273
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.