د برازیل لامباډا - ژړل تللي دي

 

په 1976 کې، د پارا، پنډوکا مشهور موسیقار او سندرغاړی، په LP کې د ټریک نمبر 6 سره د لامباډا (لکه سمباو) په نوم یوه نسخه خپره کړه. لکه څنګه چې معلومه ده، دا د برازیل د مشهور موسیقۍ په تاریخ کې لومړنۍ سندره وه.

 

د کلونو بریالیتوب او په شمال ختیځ سیمه کې د دې موسیقۍ چاودلو او په ټوله سویلي سیمه کې ځواک ترلاسه کولو وروسته. او په پای کې، موسیقي تر نن ورځې پورې د نڅا اکاډمۍ وګټله. په ټوله نړۍ کې بریالیتوب د فرانسوي سوداګرو مسؤلیت و.

 

هغه څه چې ډاډمن دي دا دي چې فرانسوي سوداګرو د لامباډا میوزیک کې پانګونه کړې ، او همدارنګه د دې سندرغاړي ، برازیلي سندرغاړې لواوا براز وییرا ، د میوزیک ګروپ KAOMA مشر. په دې توګه، د KAOMA ګروپ په 1989 کې خپل بریالیتوب پیل کړ " Chorando se foi. لامباډا په هغه کال په اروپا کې پیل شو، پخپله اروپا او نورو براعظمونو کې بریالی شو.

 

فرانسوي سوداګرو د بولیویا تال "کلورانډو سی فوی" سره تطابق وکړ، دا په هغه وخت کې د موسیقۍ نړۍ کې ترټولو ستره نښه شوه. په ټوله نړۍ کې، لامباډا یو لوی بریالیتوب شو او په لنډ وخت کې، دا په فلمونو کې شتون درلود او په عملي توګه د ټول اوریټوریم پروګرامونه، حتی په صابون اوپیرا کې ښکاري. دا د لویو سیالیو او نندارتونونو وخت و. د نندارې اړتیا د دې لامل شوه چې نڅاګران د لامباډا تال ته کوریوګرافي ، بدل او اکروباټیکونه رامینځته کړي.

 

 

په 1985 کې، لواوا براز وییرا پریکړه وکړه چې په پاریس کې د پالیس ډیس سپورت کې د Brésil en Fête نندارې وروسته ژوند وکړي. او دا چې د لامباډا ډلې لپاره د سندرغاړو غوره کولو لپاره د سیالۍ ترسره کولو وروسته ، لواوا د کاوما بانډ سره یوځای شو ، هغه ډله چې له 1989 څخه تر 1998 پورې یې دوام وکړ ، کله چې یې په اروپا کې خپل وروستی البوم خپور کړ. لواوا هیڅکله نه دریږي او په پرتګالي کې سندرې ویلو ته دوام ورکوي ، د لامباډا نړۍ له لارې تال ته دوام ورکوي.

 

 

لواوا د فلم صنعت لپاره درې سندرې جوړې کړې او سندرې یې وویلې. د لی روی ډیسپراډوس فلم کې دوه سندرې - د فرانسوي ټلویزیون سټوډیو لخوا تولید شوي - او د لندن فلهارمونیک آرکسټرا سره د ډیس موی اویو فلم په غږیز کې ترسره شوې؛ د الیګزانډر آرکاډي لخوا لارښود شوی او د فیلیپ سارډ لخوا میوزیک سره.

 

هغه خپل یوازینی کیریر تعقیب کړ او خپل فرم براز برازیل تولیدات یې هم پرمخ یوړل، چې په براعظمونو کې د برازیل هنرونو خپرولو ته وقف شوی. په 2011 کې، هغه د افریقا، کارابین او لاتینې امریکا د هنرمندانو په ګډون یو نوی سولو البوم، Ensolado خپور کړ. پاریس ته د تګ پر مهال یې له یوه فرانسوي سره ولیدل چې دوه ماشومان یې درلودل.

 

په اروپا کې د څو کلونو ژوند تېرولو وروسته، د برازیل سندرغاړی Loalwa پریکړه وکړه چې بیرته برازیل ته راستانه شي او په ریو دي جینیرو کې د لاګوس په سیمه کې په ساکورما کې یو میلمستون پرانستل شو.

 

د 2017 کال د جنورۍ د 19 په لومړیو ساعتونو کې، غلو د غلا کولو لپاره په فارم برید وکړ، چې لولوا هڅه وکړه چې مخه ونیسي. په عمل کې، هغې د مرستې لپاره چیغې وهلې، څو ځله د ځایی کارمندانو لخوا اوریدل شوي، مګر مجرمین په تېښته بریالي شوي او سندرغاړی یې په خپل موټر کې نیولی دی. پولیسو ته خبر ورکړل شو، لټون یې پیل کړ او د همدې ورځې په سهار یې د باکاکسا ولسوالۍ په اسټراډا دا باریرا کې په سوځول شوي موټر کې جسد وموندل. د پولیسو معلومات په ډاګه کوي چې:

 

"هغه شکایت چې د محکومیت لامل شو په ګوته کوي چې سندرغاړې په سرائے کې ویده وه کله چې درې واړه د خوب خونه ته ننوتل او په هغې یې په لرګیو ، چاقو وهلو ، لښتو ، ټکونو برید وکړ او هغه یې ځړولې ، په داسې حال کې چې لواوا د مرستې غوښتنه وکړه". او د هغه جسد د هغه په ​​موټر کې سوځیدلی وموندل شو.

د لواوا غږ به د تل لپاره په هر ځای کې ځلیږي، او لامباډا به خپل نوم په نیمه کره کې لیږدوي.

 

کله چې له خوبه راویښ شو، لووا څو ځلې د مرستې لپاره چیغې کړې. چیغې او چیغې یې د ازادۍ د ترلاسه کولو توان نه درلود. او همداسې، چورانډو سی فوی، زموږ د لامباډا سندرغاړی.

 

په خپل موټر کې سوځیدلې، د برازیلي لامبا غږ د درد په ژړا کې خاموش شو چې یوازې یو برازیلی د روح په ژوروالي پوهیږي او ژړل یې له منځه تللي.

 

 

 

 

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 23/03/2023
Código do texto: T7747291
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.