Brazil lambada – A sírás megszűnt

 

1976-ban a híres parai zenész és énekes, Pinduca kiadta a Lambada (mint például a sambão) című változatát a lemez 6. számával. Mint ismeretes, ez volt az első dal a brazil populáris zene történetében.

Évek óta tartó siker és a musical felrobbanása után az északkeleti régióban, és erősödve az egész déli régióban. És végül a zene a mai napig megnyerte a táncakadémiákat. A világban elért siker a francia üzletemberek felelőssége volt.

Annyi bizonyos, hogy francia üzletemberek fektettek be a lambada zenébe, valamint annak énekese, Loalwa Braz Vieira brazil énekes, a KAOMA zenei csoport vezetője. Ily módon a KAOMA Csoport 1989-ben elindította sikerét „Chorando se foi. Az Európában abban az évben bemutatott lambada sikeres volt Európában és más kontinenseken is.

A francia üzletemberek alkalmazkodtak a bolíviai „Clorando se foi” ritmushoz, ez lett az akkori zenei világ legnagyobb slágere. A lambada világszerte nagy sikert aratott, és rövid időn belül a filmekben és gyakorlatilag az összes nézőtéri műsorban megjelent, még szappanoperákban is. Eljött a nagy versenyek és bemutatók ideje. A műsor igénye arra késztette a táncosokat, hogy a lambada ritmusára koreográfiákat, fordulatokat és akrobatikát alkossanak.


1985-ben Loalwa Braz Vieira a Palais des Sports Brésil en Fête bemutatója után úgy dönt, hogy Párizsban él. És miután versenyt rendeztek egy lambada-csoport énekesének kiválasztására, Loalwa csatlakozott a Kaoma együtteshez, amely 1989-től 1998-ig működött, amikor is kiadta utolsó albumát Európában. Loalwa nem hagyta abba, és tovább énekelt portugálul, és folytatta a ritmust a lambada világán keresztül.


Loalwa három dalt komponált és énekelt a filmipar számára; két dal a Le Roi Desperados című filmben - amelyet a francia televíziós stúdió készítette - és a Londoni Filharmonikusokkal adták elő, a Dis-moi oui című film filmzenéjében; rendezte Alexandre Arcady, zenéjével Phillipe Sarde.

Szólókarrierjét követte, és vezette Braz Brasil Produções nevű cégét is, amely a brazil művészetek kontinenseken való terjesztésének szentelte magát. 2011-ben új szólóalbumot adott ki Ensolado címmel afrikai, karibi és latin-amerikai művészek közreműködésével. Amikor Párizsba költözött, megismerkedett egy franciával, akitől két gyermeke született.

Miután több évet Európában töltött, a brazil énekesnő, Loalwa úgy döntött, hogy visszatér Brazíliába, és vendégházat nyitott Rio de Janeiróban, Saquaremában, a Lagos régióban.

2017. január 19-én a hajnali órákban banditák betörtek a farmra, hogy rablást hajtsanak végre, amit Loalwa megpróbált megállítani. Az akcióban segítségért kiáltott, amit többször hallottak a helyi alkalmazottak, de a bűnözőknek sikerült elmenekülniük, és az énekesnőt a saját autójába vitték. A rendőrséget értesítették, megkezdték a kutatást, és aznap délelőtt megtalálták a holttestet a kiégett autóban a Bacaxá kerületi Estrada da Barreirában. A rendőrség tájékoztatása szerint:

"Az elítéléshez vezető panasz arra utalt, hogy az énekesnő a fogadóban aludt, amikor hárman betörték a hálószoba ajtaját, és botokkal, késsel, rúgásokkal, ütésekkel támadták meg, majd felakasztották, miközben Loalwa segítséget kért." Holttestét pedig elszenesedve találták meg az autójában.
Loalwa hangja örökké ragyogni fog, bárhol is legyen, és Lambada az ő nevét fogja hordozni a féltekén.

Amikor Loawa rúgásokra és ütésekre ébredt, többször is segítségért kiáltott. Nyögése és sikolya nem tudott megszabadulni. És hát Chorando se Foi, a lambada énekesünk.

A saját autójában megégett brazil lamba hangja elhallgatott a fájdalom nyögésében, hogy csak a brazil ismeri a lelket elérő mélységet, és a sírás eltűnt.

 

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 23/03/2023
Código do texto: T7747279
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.