لامبادا برزیلی - گریه تمام شد

 

در سال 1976، نوازنده و خواننده مشهور پارا، پیندوکا، نسخه ای با عنوان Lambada (مانند sambão) با قطعه شماره 6 در LP منتشر کرد. همانطور که مشخص است، این اولین آهنگ در تاریخ موسیقی محبوب برزیل بود.

 

پس از سال ها موفقیت و انفجار این موزیکال در منطقه شمال شرق و قدرت گرفتن در سراسر منطقه جنوب. و بالاخره موسیقی تا به امروز برنده آکادمی های رقص شد. موفقیت در سراسر جهان بر عهده بازرگانان فرانسوی بود.

 

آنچه مسلم است این است که بازرگانان فرانسوی روی موسیقی لامبادا سرمایه گذاری کردند و همچنین خواننده آن، خواننده برزیلی لوآلوا براز ویرا، سرپرست گروه موسیقی KAOMA. به این ترتیب، گروه KAOMA در سال 1989 موفقیت خود را به نام Chorando se foi راه اندازی کرد. لامبادا که در آن سال در اروپا راه اندازی شد، در خود اروپا و سایر قاره ها موفق بود.

 

بازرگانان فرانسوی با ریتم بولیوی "Clorando se foi" سازگار شدند و در آن زمان به بزرگترین موفقیت در دنیای موسیقی تبدیل شد. در سرتاسر جهان، لامبادا به موفقیت بزرگی دست یافت و در مدت کوتاهی در فیلم‌ها و عملاً در تمام برنامه‌های سالن، حتی در سریال‌های تلویزیونی حضور یافت. زمان برگزاری مسابقات و نمایش های بزرگ بود. نیاز به نمایش باعث شد رقصنده ها با ریتم لامبادا رقص، چرخش و حرکات آکروباتیک خلق کنند.

 

 

در سال 1985، لوالوا براز ویرا پس از نمایش Brésil en Fête در Palais des Sports تصمیم می گیرد در پاریس زندگی کند. و اینکه پس از برگزاری مسابقه ای برای انتخاب خواننده برای یک گروه لامبادا، لوالوا به گروه کائوما پیوست، گروهی که از سال 1989 تا 1998 دوام آورد، زمانی که آخرین آلبوم خود را در اروپا منتشر کرد. لوالوا هرگز متوقف نشد و به آواز خواندن به زبان پرتغالی ادامه داد و به ریتم خود در دنیای لامبادا ادامه داد.

 

 

لوالوا سه آهنگ برای صنعت فیلم ساخت و خواند. دو آهنگ در فیلم Le Roi Desperados - محصول استودیو تلویزیون فرانسه - و اجرا با ارکستر فیلارمونیک لندن، در موسیقی متن فیلم Dis-moi oui. به کارگردانی الکساندر آرکادی و با موسیقی فیلیپ سارد.

 

او حرفه انفرادی خود را دنبال کرد و همچنین شرکت Braz Brasil Produções را اداره کرد که به اشاعه هنرهای برزیل در سراسر قاره ها اختصاص داشت. او در سال 2011 آلبوم انفرادی جدیدی به نام Ensolado را با حضور هنرمندانی از آفریقا، کارائیب و آمریکای لاتین منتشر کرد. پس از نقل مکان به پاریس، با یک فرانسوی آشنا شد که از او صاحب دو فرزند شد.

 

لوالوا خواننده برزیلی پس از گذراندن چندین سال زندگی در اروپا، تصمیم گرفت به برزیل بازگردد و یک مهمانخانه در ساکوارما، در منطقه لاگوس، در ریودوژانیرو افتتاح کرد.

 

در ساعات اولیه 19 ژانویه 2017، راهزنان برای انجام یک سرقت به مزرعه حمله کردند که لوالوا سعی کرد جلوی آن را بگیرد. در این اقدام، او فریاد کمک خواست که چندین بار توسط کارمندان محلی شنیده شد، اما جنایتکاران موفق به فرار شدند و خواننده را با ماشین شخصی خود بردند. پلیس مطلع شد، جستجو را آغاز کرد و جسد را در خودروی سوخته در صبح همان روز در Estrada da Barreira، در ناحیه Bacaxá پیدا کرد. اطلاعات پلیس حاکی از آن است که:

 

شکایتی که منجر به محکومیت شد حاکی از آن بود که خواننده در مسافرخانه خوابیده بود که این سه نفر به در اتاق خواب نفوذ کردند و با چوب، ضربات چاقو، لگد، مشت و او را به دار آویختند، در حالی که لوالوا درخواست کمک کرد. و جسدش ذغالی شده داخل ماشینش پیدا شد.

صدای لوالوا در هر کجا که باشد برای همیشه خواهد درخشید و لامبادا نام او را در سراسر نیمکره خواهد برد.

 

لواوا پس از بیدار شدن با لگد و مشت، چندین بار فریاد زد و درخواست کمک کرد. ناله و فریادش نتوانست آزادی را به دست آورد. و بنابراین، Chorando se Foi، خواننده لامبادا ما.

 

صدای لامبای برزیلی که در ماشین خودش سوخته بود در ناله‌ای از درد خاموش شد که فقط یک برزیلی عمقی را که به روحش می‌رسد می‌داند و گریه‌اش از بین رفت.

 

 

 

ERASMO SHALLKYTTON
Enviado por ERASMO SHALLKYTTON em 23/03/2023
Código do texto: T7747293
Classificação de conteúdo: seguro
Copyright © 2023. Todos os direitos reservados.
Você não pode copiar, exibir, distribuir, executar, criar obras derivadas nem fazer uso comercial desta obra sem a devida permissão do autor.